Wat gaat het snel!! - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Johan en Martin - WaarBenJij.nu Wat gaat het snel!! - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Johan en Martin - WaarBenJij.nu

Wat gaat het snel!!

Door: JohanenMartin

Blijf op de hoogte en volg Johan en Martin

14 Mei 2010 | Verenigde Staten, Palm Springs

Hallo allemaal!!

Time flies when youre having fun and we do!!

12 mei:

Om zes uur gaat de wekker en nadat alles is ingepakt checken we uit, maar komen zeker terug in dit hotel voor de laatste dagen, mooie grote kamer en een fantastische ligging! Hebben nu al korting bedongen voor als we de laatste dagen in LA terug zijn. We ontbijten een snelle hap en rijden dan richting San Diego, waar we twee dagen zullen blijven. Vandaag staat Seaworld op het programma, op naar SHAMU! Rijdend naar San Diego maken we gretig gebruik van de Carpoolstroken, er rijden hier echt zoveel mensen alleen in een auto dat we bijna de enige op de carpoolstroken zijn en dat tuft super door! De namen van de plaatsen waar we langs komen worden ook steeds spaanser, dit doordat San Diego maar een klein stukje van de mexicaanse grens ligt. We komen rond half tien aan in San Diego maar noem het maar gerust Sun Diego, want de zon schijnt aan een strak blauwe lucht. We hebben trouwens toch alleen maar zon gehad, op de eerste dag in Disney na, want toen was het aardig bewolkt tot een uur of drie. Seaworld opent om tien uur en zodra we binnen zijn gaan we eerst bij een bakkertje op het park wat eten. De show van Shamu start vandaag om 12.15 en 17.00 uur en wij besluiten de eerste te gaan zien. Voor die tijd kijken we naar de orka's en kijken we hoe de dolfijnen getraind worden voor een show die voor ons helaas pas 29 mei van start gaat. Een dolfijnenshow hadden ze nog niet. Daarna voeren we wat Manta's (Steef en Rebec, dat jullie daar echt mee hebben gezwommen...) ze zijn heel zacht maar ook wel een beetje creepie!! Daarna gaan we naar de Shamushow called Believe en net als vorig jaar kippenvel!! Enig verschil is dat er nu geen trainers meer mee het water in gaan doordat er een aantal maanden geleden een trainer tijdens een show in Florida is gedood. Daarna zien we de Zeeleeuwenshow en rond half vier, houden we het voor gezien. Het park is niet groot maar was wel weer leuk. Op zoek naar een hotel voor de nacht, uiteindelijk word het de Comfort Inn voor 69 dollar na flink afdingen (voelt toch altijd lekker als het lukt). Savonds gaan we eten en shoppen in het Gaslamp Quarter in Downtown San Diego in Horton Plaza en natuurlijk scoren we weer wat bij een niet nader te noemen winkel, ze hebben al bordjes met onze foto's hangen met verboden toegang... Moe maar zeer voldaan gaan we naar ons hotel terug en alweer een heerlijke dag is voorbij.

13 mei:

Vandaag geen wekker maar allebei vroeg wakker. We ontbijten bij het hotel en gaan daarna Sun Diego ontdekken. We rijden naar het strand Pacific Beach en lopen daar even lekker rond. We willen een aantal dingen van de stad zien, zoals de skyline, het honkbal stadion van Padres (waar helaas morgen pas een wedstrijd is), Fifth Avenue (dé straat in Sun Diego). Na een goed beeld te hebben van deze leuke en drukke stad rijden we rond half twee naar onze volgende bestemming Palm Springs. De 2 1/2 uur durende rit gaat tussen fantastisch mooie bergen en echt super mooie uitzichten. Rond vijf uur rijden we Palm springs binnen en hebben gelijk een vakantie gevoel. Dit stadje bestaat alleen uit laagbouw en ligt echt tussen alleen maar bergen in, en geeft meteen een vertrouwd gevoel. We rijden langs ons eerste hotel van ons blaadje en besluiten om deze gelijk te doen. Voor 60 dollar per nacht + TAX (maar de TAX komt bij alles er nog bij) slapen we in het Palm Springs Travelodge. Na ons opgefrist te hebben gaan we lekker eten en daarna naar de Cinema en zien we Nightmare on Elmstreet 2010, een remake van de film uit 1985, lekker bloederig... Rijdend naar de bios was de hoofdweg afgesloten wegens een Village Fest, een grote braderie door de hoofdstraat van Palm Springs. We lopen er gezellig over heen, en na een Starbucksje (ik heb trouwens een nieuwe smaak.. De Vanilla Bean maar dan als extra Caramel... Ik neem niets anders meer hmmmmm) Rond half tien vinden we het genoeg en gaan we terug naar het hotel om lekker te gaan slapen. Morgen gaan we naar het eerste National Park, Joshua National Tree en naar de Aerial Tramway in palm Springs.

Ps. Marielle als we jou waren zouden we alsnog naar Sun Diego verhuizen, wat een leuke en gezellig drukke stad. Maar je hebt dan wel vaak twee logés!!

We stoppen met tikken en gaan lekker slapen tot snel allemaal en een dikke kus vanuit nu nog Californië!

• 14 Mei 2010 - 06:37

Janie:

Hay lieve schatten ik ben blij dat jullie zo genieten xxxxx mama

• 14 Mei 2010 - 09:29

Ruud En Sil:

ach, wij gaan straks lekker shoppen in de 036 Mall hier in Almere ;-)

Have fun!

• 14 Mei 2010 - 10:25

Kim Drager:

Ik ben wel jaloers hoor.. Pff.. Heerlijk! Het klinkt allemaal fantastisch.. Zitten wij hier maar in dat kille koude Nederland..

Veel plezierrrr!!

Dikke zoen

Robert & Kim

• 14 Mei 2010 - 15:47

Marielle:

Leuk om te horen dat jullie het net zo leuk vinden als ik! Palm springs vond ik ook zo mooi! nou heel veel plezier nog!

• 14 Mei 2010 - 15:53

Herman:

STARBUCKS MMMMMMMMMM.
    Welterusten!!!!!!!!!!?

• 14 Mei 2010 - 20:35

Jans:

heeeeeeeeeeeeeeeeeeee joehoeeeeeeeeeeeeeeeee ik vind het tof dat jullie het lekker hebben daar hoor spreek jullie gauw

• 14 Mei 2010 - 20:38

Karin Wim Kids:

Heee jongens gaat lekker daar .ZZZZon ijsjes shoppen .En national Park veel foto,s maken hoor !!!!!!!.Pas op voor de beren met al dat snoeien!!!!!!
    dikke kussen van ons allemaal.

• 15 Mei 2010 - 08:14

John: