Antelope Canyon en Grand Canyon - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Johan en Martin - WaarBenJij.nu Antelope Canyon en Grand Canyon - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Johan en Martin - WaarBenJij.nu

Antelope Canyon en Grand Canyon

Door: JohanenMartin

Blijf op de hoogte en volg Johan en Martin

19 Mei 2010 | Verenigde Staten, Kingman

Howdie How everybody!!

Ja ja, we zitten nu in Kingman oftewel morgen gaan we richting Vegas!!

17 mei:

Vandaag konden we gelukkig lekker rustig aan doen, omdat onze tour naar Antelope Canyon pas om 10.15 uur begon. We ontbijten bij het hotel, al stelt dat niet veel voor hier, veel bagels die meestal nog half ontdooid zijn.. We gaan dan eerst even langs de Glen Canyon dam, een mooie ruime dam voor Lake Powel. Rond half tien komen we aan bij Overland Tours, waar we precies om 10.15 uur in de open Jeep stappen om met de gids Ridge naar de Lower Canyon te rijden. Zoals gezegd verwachten we veel van deze excursie. Aangekomen bij de ingang moeten we eerst met de jeep nog een heel stuk door de roze/rode dessert, de auto klinkt als een boot dus is het net of je vaart op zand (lees af en toe zandhappen haha). Bij de ingang van de Canyon legt Ridge uit hoe de naam etc. is ontstaan en omdat we het geluk hebben dat het nog heel rustig is kunnen we met ons kleine groepje er als enige in. Eenmaal binnen worden alle verwachtingen meteen waar gemaakt... Dit is/was echt ongeloofelijk mooi, en de foto's die wij op google voor overdreven aanzagen zijn in het echt nog veel mooier. Doordat je onder de Canyon loopt, schijnt het zonlicht prachtig door de openeningen van boven naar beneden en geeft de Antelope Canyon kleuren van roze, geel, rood, bruin en wanneer je naar boven kijkt komt de zon door spleten naar binnen. Na ongeveer een uur komen we zeer zeeeeer voldaan naar buiten en is dit één van de mooiste dingen die we ooit hebben gezien, jullie moeten echt onze vele foto's zien.... Daarna rond twaalf uur even bijkomen en nakletsen bij natuurlijk Starbucks alvorens we op zoek gaan naar de Horshoe Bend, een grote kloof in de vorm van een paardenhoef met het groene water van de Colorado River er omheen. Hellaas is het weer overgegaan naar bewolking dus na deze weer mooie belevenis rijden we rond twee uur richting ons volgende overnachting plaats Tusayan. We hebben nog geen hotel, maar willen graag in deze plaats overnachten i.v.m. de gunstige ligging voor de Grand Canyon voor morgen. We rijden de weg door de Grand Canyon heen en zien nu al wat ons morgen te wachten staat.... We zoeken een hotel en eerst vragen we de prijs bij het Red feather Lodge en Holliday Inn Express maar beide vragen een belachelijk hoge prijs van 179 dollar per nacht (al hadden we er wel op gerekend in deze plaats). Iets verder rijden ziet Martin Seven Mile Lodge en eenmaal binnen horen we de prijs van 80 dollar incl. tax. We take it. Een ruime kamer en alles perfect! We frissen ons lekker op en gaan dan eten bij we cook Pizzas en Pastas. Ik een Calzone pizza en Martin spaghetti. Rond half negen zijn we weer erg moe van alles en gaan we naar onze kamer om goed bij te tanken, al moest Martin er snachts uit om de buren wakker te maken die de tv keihard hadden aanstaan en zelf in slaap waren gevallen...

18 mei:

Vroeg wakker na een niet al te beste nacht en naar buiten kijkend worden we ook niet veel vrolijker, bewolking en koud. Maar het is pas half zeven dus komt vast goed. Rond half negen checken we uit en rijden richting de Grand Canyon. We hadden gister al de pas gekocht dus konden nu zo door rijden. Het weer is alweer aardig opgeklaard en de zon schijnt met lichte bewolking, wel is het fris. We nemen de South Rim. Je moet het zo zien, je rijdt langs de Grand Canyon en tussendoor heb je stops met punten waar je de Canyon kunt overzien en bij het eerste punt weten we niet wat we zien... We weten nu ook waarom hij de GRAND wordt genoemd. Deze Canyon in super groot en ook super overweldigend... WOW!! Met alle stops en heen en weer gereden te hebben is het alweer half twaalf. We willen ook graag een helikoptervlucht maken boven de Canyon en gaan het park dus uit om te gaan kijken wat mogelijk is. Maar bij de eerste die we bezoeken (Pappilion helicopters) horen we dat het vandaag te winderig is en dat er niet gevlogen wordt... #$%@%&*. We rijden door naar Mavericks, want volgens Pappiolion vliegen hun misschien wel, omdat ze zwaardere helikopters hebben. Binnen horen we inderdaad dat het kan maar dat ze alleen nog maar een plekje hebben om 16.30 uur. Na ff nadenken doen we het, het is niet goedkoop maar na de verhalen van Steef en Rebec, willen we dit gewoon meemaken. Nu hebben we nog zo'n vier uur en dus besluiten we nog een keer de Grand Canyon in te gaan. Het ziet er nu weer groots uit en omdat de zon goed is gaan schijnen weer heel anders en grootser dan vanmorgen. Rond drie uur via een ijsje naar Maverick en allebei hebben we best wel kriebels als we de mooie, groots uitziende helikopters zien staan. Om 16.15 uur gaan we boarden en we hebben echt mazzel dat de piloot Andrew ons voorin de stoelen geeft, met het beste uitzicht... (je hebt 4 stoelen achter en drie voor naast de piloot). De propellors gaan draaien en langzaam stijgen we op. We kijken elkaar aan en zeggen echt allebei tegelijk gaaf he!! We vliegen boven het Kaibab Forest, met alleen maar groene dennenbomen richting de Grand Canyon en eenmaal daar aangekomen weet je niet wat je ziet... Wat zijn wij klein vergeleken dit. De rondvlucht duurt een half uur en die is echt zo om, maar wat een fantastische belevenis.... Helemaal beduusd ervan maken we ons op om naar Kingman te rijden via de Historic Route 66. We besluiten om de hele route te rijden dus via Williams, naar Seligman en dan naar Kingman. Het is een uur omrijden maar dat maakt ons niet uit. We snappen nu ook dat Bikers deze route graag rijden, je ziet niemand op deze weg en is één lange bijna recht weg. In de plaatsjes die je tegenkomt hebben ze veel oude elementen van deze route, zoals oude tankstations, oude winkeltjes en alles met Route 66 erop. Erg leuk om te zien en ook voor je gevoel dat je deze hele weg hebt gereden. Met het schemer komen we aan in Kingman, nadat we door een politieman tot rustiger rijden zijn vermaand, hartslag 180... We kiezen uiteindelijk voor Travelodge, daar we ze de vorige keer ook gewoon super vonden, en dit keer idem dito. We eten wat bij de Mac (ja Jans, lekker he!!) en gaan dan weer richting kamer om ons op te maken voor morgen. De cd met Elvis ligt klaar want morgen gaan we voor drie dagen naar LAS VEGAS!! Voor ons ware gokkers natuurlijk een walhalla. Morgen gaan we savonds naar een concert van Cher in het ceasers palace en willen we kijken of we kunnen slapen in het Venetian. Wordt vervolgd....

-Iwan, we gaan ons best doen voor kleine Zeb..
-Sandy, Tim, Jesper en Celine, super dat jullie ons nu ook volgen X
-Jans we zoeken naar de jelly beans, maar dat komt goed hoor in de grote steden
-Steef en Rebec, jullie moeten echt terug om de Antelope canyon te doen!!
-Moedertjes, we denken aan jullie met het gokken en een hele dikke X

Tot snel en nu gaan we lekker slapen en morgen VIVA ... .....!!!

Dikke kus en liefs,

Johan en Martin

• 19 Mei 2010 - 06:13

Janie:

Hay schatten nou ik ben benieuwd naar al die foto,s Als jullie gaan gokken je weet mijn nummers misschien heb je mazzel hahahaha Dikke kus veel plezeir Mama

• 19 Mei 2010 - 07:05

Wim:

Hey mannen, heerlijk om te zien en te lezen dat jullie het geweldig hebben. We zijn wel heel erg benieuwd naar de foto's. Nou heel veel plezier de komende dagen en een dikke kus van ons.

• 19 Mei 2010 - 09:57

Marjolijn:

Hai Johan en Martin,

Ik ben inmiddels helemaal bijgelezen in jullie dagboek van jullie reis. Wat een fantastische dingen hebben jullie al gedaan en het lijkt elk verslag alleen maar meer te worden. En een helicoptervlucht, GAAF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik ben zelf nu 4 dagen terug van m'n stedentrip naar New York, dus ik was een heeeeel klein beetje dichter bij jullie in de buurt. Wat een gave stad is NY, ook zeker een aanrader voor jullie, als american lovers!!!
    Ben ook zeer goed geslaagd met allemaal leuke kleding en schoenen, en las dat jullie ook al met een A&F cadeaupas aan de slag zijn geweest..... ook dat luchtje kopen he! heerlijk!!!! Nou heel veel plezier nog en swingse bij het concert van Cher en veel geluk bij het gokken, hoop dat jullie miljonair worden in Vegas, hahahaha!

Groetjes, see ya later,
    Spooky!

• 19 Mei 2010 - 12:49

Jans:

nou ik hoor het alweer jullie hebben dikke pret maak er maar wat van zolang het kan en ik ben benieuwd naar de fotos dikke kus lievies en zie jullie gauw

• 19 Mei 2010 - 15:03

Hans En Roel:

Hopen dat las vegas jullie gunstig gezind is want de dollar blijft in waarde stijgen,
    en je weet het he als je safe wilt spelen x dollars op rood en x dollars op zwart.
    heeeeeeel veel gokplezier daar.

• 20 Mei 2010 - 17:18

Arthur:

He gokkers,
    Ik hoop niet dat jullie alle credits verspelen of kunnen jullie de vakantie nu verlengen?(niet door de aswolk bedoel ik dan)Wel bijzonder he Las Vegas?
    Alleen al kijken is vaak al genoeg.Was Celine op haar best?Als ik alles zo bekijk , krijg ik ook wel zin om te gaan.Geniet er lekker van en don't gamble too much!!

• 21 Mei 2010 - 06:03

Rina:

Zoooooo wat een reis zeg!
    Zit ik dan hier, te tikken op de computer, telefoontjes te beantwoorden en naar gezeik van anderen te luisteren. Wat is het toch oneerlijk verdeeld! Maaaaarrrrrrrr....ik gun het jullie wel hoor!!!!
    Ik hoop dat het met Martin ook goed is gegaan en dat jullie gauw weer heelhuids thuis zijn.
    Geniet er nog effe lekker saampies van he..
    Dikke kus van je allerallerallerliefste collega bij Dobey! XXX

• 21 Mei 2010 - 17:52

Steef En Rebec:

Ha Lieffies,
    Wauw, klinkt allemaal helemaal top. We beginnen ons nu toch een beetje af te vragen of we anders toch nog maar een keer terug zullen gaan....??? Ben ook errug benieuwd naar wat jullie van Las Vegas vinden. Kan niet anders dan dat jullie dat helemaal geweldig vinden. En de helikoptervlucht he.... Gaaf he?! Dat je zo boven al dat groen vliegt en ineens de Canyon ziet verschijnen... in één woord GEWELDIG, maar dat weten jullie nu ook!
    Nou, we kijken weer uit naar het volgende berichtje!

Dikke x
    uit Zoetermeer

• 22 Mei 2010 - 10:03

ChrisSanneDennis:

Heeej kanjers! al behoorlijk besmet met het Amerikavirus lees ik ;-)... Niks teveel gezegd he! We erg leuk al jullie verhalen te lezen.. Veel herken ik wel en heel veel dingetjes waarbij ik denk.. Shit waarom hebben wij dat niet gedaan... antwoord is makkelijk... veel te veel tijd te kort daar! Jullie zitten nu Vegas..THE PLACE TO BE! Johan.. denk eraan ..je moet ook nog terug he haha.. nou wie weet komen jullie wel met jullie privejet terug als het een beetje meezit.

Hele dikke kus van ons.. en moest een heeeele dikke kus van mama geven.

Nou..NJOY VEGAS!!!! ..kijk nu al uit naar jullie verhaal! (ps volgende keer.. Australie ofzo..met foto's he;-) CIAOOOO en tot gauw
    SanneChrisDennisMamam

• 27 Mei 2010 - 20:19

Esther:

Geeweldig dat jullie het zo naar je zin hebben en zelfs met Martin gebeuren er geen gekke dingen meer hahahaha... Maar jullie zijn natuurlijk nog niet thuis, dus wie weet komt er nog wat (????!!)
    Hopelijk hebben jullie bij het gokken een beetje mazzel gehad, want jullie laten hem flink uit je broek hangen he??? (Figuurlijk gezien natuurlijk ahum...)
    Geniet er van.

xxx Esther