Las Vegas, Red Rock Canyon en Death Valley - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Johan en Martin - WaarBenJij.nu Las Vegas, Red Rock Canyon en Death Valley - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Johan en Martin - WaarBenJij.nu

Las Vegas, Red Rock Canyon en Death Valley

Door: JohanenMartin

Blijf op de hoogte en volg Johan en Martin

22 Mei 2010 | Verenigde Staten, Lone Pine

Hello there!!

Daar zijn we weer!! Iets later dan normaal maar Vegas was FANTASTISCH!!

19 mei:

Today is Vegastime!! Om 8 uur zijn we wezen ontbijten bij ons hotel in Kingman met jawel echte boterhammen! Rond negen uur rijden we door Kingman om te kijken wat dit stadje nog allemaal heeft van de historic Route 66. Daarna toetsen we de tomtom in richting Las Vegas Boulevard, beter bekend als The Strip! Onderweg bezoeken we nog het oudste mijnstadje van Amerika, Chloride. Hier vind je nog een aantal oude elementen van hoe men toen leefde, inclusief een bord bij de ingang met: Indringers worden neer geschoten en voor degene die het redden schieten we nog een keer, gezellig stadje... Wij denken dat Chloride puur voor de toerisme is en hebben het dan ook snel gezien. Hetvolgende op het programma is de Hooverdam. Deze dam ligt op de route naar Vegas en is met 218 meter de hoogste dam van de wereld. Eenmaal geparkeerd lopen we ernaartoe en merken dat het weer dan al heel warm is. Wat een gigantisch bouwwerk is die dam als je er boven staat. Hij is echt heel hoog en na een klein uurtje hebben we het hele complex eromheen gezien. En dan met nog zo'n 40 km te rijden op naar VEGAS in de staat Nevada. We wilden eerst in het Venetian slapen, maar Mart had eigenlijk een veel beter idee. Omdat we savonds naar Cher in het Caesers Palace gaan, kunnen we beter in dit hotel/casino overnachten, zodat we na het concert en het gokken zo naar boven kunnen. Rond half 1 draaien we de auto de strip op met op de radio Elvis met Viva Las Vegas die we hadden meegenomen. Nadat we het al op de snelweg zagen liggen is het druk en alle hotels zijn echt heel groot. We zetten de auto in het self parking van het Caesers (Valetparking was net iets te elite...) We lopen naar de hotel balie maar daar staat echt een enorm lange rij om in te checken. Lopend naar de balie loop je al door het casion en en dat is echt heel groot, zo groot dat je soms echt moet zoeken waar je nu bent. Na het zien van de rij gaan we eerst de kaarten voor Cher ophalen bij het coloseum. Daarna inchecken en na rond twee uur hebben we dan eindelijk een kamer in dit echt super grote fantastische hotel. Slapen in het Caesers was voor beide trouwens altijd al een droom mochten we ooit in vegas komen en vanacht slapen wij er. We krijgen kamer 349 en gaan op zoek naar de Roman Tower om met de lift naar onze kamer te gaan. Bij het openen van de deur kom je eerst in een huiskamer, met twee deuren naar de aparte slaapkamer en een enorm super de luxe badkamer met TV. Ongeloof bij allebei en ook vol trots en blij dat we dit kunnen en mogen doen. Na het opfrissen gaan we alles verkennen, inclusief het grote zwembad. allemaal mooie pilaren en mooie ligbedden in Caesers stijl. Daarna verkennen we een klein stukje van de Strip en de sfeer voelt echt super, dit is echt een hoyspot. Rond zessen gaan we ons opmaken voor onze Cher, dat om 19.30 uur begint. Tijdens het concert genieten we van de al bijna 70 jarige superster die ook nog eens morgen jarig is. Ze doet veel bekende hits en bij elk liedje dat ze doet heeft ze wel een andere pruik en over de top outfit, oftwel prcies zoals ze is, wat een topwijf! Ondanks dat het streng verboden is om foto's te maken lukt het Joop toch... Na iets meer dan 1.5 uur is het helaas al afgelopen en gaan we gokken. We beginnen allebei met 50 dollar en om 01.30 uur zijn we moe en hebben we nog 70 dollar samen over die we apart houden voor morgenavond. De eerste dag/avond Vegas zit erop en smaakt naar meer, veel meer. Het was een fantastische dag!

20 mei:

Na een fantastische eerste dag vegas worden we gewekt door de wekker rond 08.30 uur in het echt super lekker zacht slapende bed. We genieten nog even van de kamer en na een heerlijk bad checken we uit in het hotel waar we liever nog langer hadden gebleven, maar zo blijft het wel heel speciaal. We hadden gister al afgesproken dat mochten we wat winnen dan boeken we nog een nacht, maar helaas. Nu was ons plan om in drie verschillende hotels op de strip te slapen, om zo ook een heel goed beeld te krijgen van de sfeer en Vegas. We rijden naar hotel New York New York waar we de volgende nacht willen verblijven, We checken in en kiezen voor een iets luxere kamer dan de standaard omdat deze non smoking is. In Vegas mag je trouwens nog overal roken, dus ook in het casino jammer genoeg. We gaan naar onze kamer op de 18e etage en ook dit is een mooie ruime kamer, maar toch net iets minder dan vanacht (maar dat kon ook niet anders). Dan lekker ontbijten bij Denny's alvorens we de hele strip bewandelen van voor naar achter en weer terug. Alle hotels zijn in verschillende stijlen en thema's. Zo heb je Circus Circus (in de vorm van een grote Circustent), Treasure Island (met een piratenthema), The Venetian (klein venetie met een echte gondel door het hotel heen). Wij slapen trouwens in New York New York, waarin de hele skyline van de stad is nagebouwd inclusief het vrijheidsbeeld en een ware achtbaan dwars door ons hotel. In elk hotel zit ook een groot casino, paradise voor ons gokliefhebbers, maar overdag gokken vinden we niets, er is hier echt zoveel te doen en te bekijken. Na het lopen over de hele strip en het winkelen in de gigantisch grote fashion Show Mall komen we rond zes uur terug in de kamer met heeeele moeie voeten. Na rustig aan opgefrist te hebben gaan we voor het eerst in het donker de strip op en allemaal neonlichten en knipperlichtjes in alle kleuren komen op je af, super gaaf en mooi. We gaan eten bij een steakhouse boven in een enorm groot verlichte Coca Colafles. Mart neemt een heerlijke steak en ik spareribs. Daarna door naar het Bellagio hotel voor de fonteinshow, met muziek en licht. Na een paar liedjes inclusief Elvis met Viva Las Vegas gaan we rond elf uur terug naar ons hotel om ja ja weer te gokken. Na drie uurtjes gokken, ook in het tegenover gelegen MGM zijn we weer erg voldaan van de dag en hebben wa van de 70 nog 50 dollar overvoor weer morgen. Tot nu toe pas 50 dollar samen verspeeld, niet slecht toch?? Misschien morgen meer geluk...

21 mei:

Laat wakker voor ons doen, want om half tien zorgt de wekker voor een nieuwe en laatste vegasdag. Het is trouwens wel erg lekker om een paar dagen niet met de auto te hoeven rijden en in 1 stad te zijn. We checken uit en hetvolgende hotel waar we willen slapen is het Luxor. Een pyramide hotel in Egyptische stijl meet een enorme sphinx ervoor. Geld speelt hier in Vegas geen rol zijn we al achter. Martin heeft trouwens on via internet lid gemaakt van het Luxor en dat scheelde toch 15% op de rekening, als zo geheten Guest book members. De prijzen van de hotels lopen trouwens met de dag naar het weekend toe op, met in het weekend soms echte belachelijke prijzen. Vandaag is het relaxdag en gaan we alles wat we nog niet hebben kunnen zien bekijken en beginnend met een ontbijtje bij Subway en de sign van Welcome to Fabulous Las Vegas. Vanavond willen we Vegas trouwens afsluiten met een show van Lance Burton in het Monte Carlo hotel. We gaan proberen om kaartjes te krijgen bij de stands die ze veel goedkoper verkopen op de dag zelf, dit zijn de overgebleven kaarten. We hebben geluk en scoren kaarten voor 40 dollar per stuk voor de show van 19 uur vanavond. Omdat we na de show op tijd willen gaan slapen omdat we morgen weer vroeg op pad willen richting Death Valley gaan we in de namiddag gokken met onze overgebleven 50 dollar op jawel moedertjes en Chris paardenrennen. Zo'n oude van het holland casino, en rond vijf uur is het dan toch echt op, geen miljonairs geworden hier... Na wat eten bij de Mac gaan we richting hotel om te douchen en om naar Lance Burton, een master Magician te gaan, 1 van de populairste shows van Vegas en wat we ook echt bij deze stad vinden horen. Hij is echt super goed en laat zelfs een auto verdwijnen, Hans Klok eat your heart out. Na 1.5 uur is het afgelopen en lopend naar onze egyptische tombe beseffen we dat vegas er al weer op zit, maar we hebben zeker plannen om terug te komen (volgend jaar treed Celine op in het Caesers Palace.....) De drie dagen zijn net als alle andere dagen omgevlogen en waren echt zoals we Vegas verwachten, Fantastisch!!! Een stad als in een droom hier kan echt alles. Oh ja, we hebben nog veel meer gezien en meegemaakt en heel veel wedding Chapels gezien, maar jullie weten het gezegde WHAT HAPPENS IN VEGAS, STAYS IN VEGAS en daar houden wij ons ook aan!

22 mei:

We staan vroeg op en checken uit bij Luxor. Na een snel ontbijt verlaten we de stad en wetend ooit terug te komen. We gaan richting Red Rock Canyon wat ongeveer een half uur van Vegas afligt. Dit zijn rood, gele, zwarte rotsen en bergen en weer heel anders dan alle die we al hadden gezien. Het is trouwens wel weer even omschakelen om weer te gaan rijden en van alles te gaan bezoeken na Vegas. We rijden de 21 km lange loop waarin je alles wat Red Rock Canyon te bieden heeft kunt zien. Na het leuke en mooie Red Rock Canyon rijden we richting Death Valley wat op ongeveer twee uur rijden ligt. Death Valley is enorm warm en op het laagste punt, Badwater Basin wordt dat genoemd is het echt gewoon super heet. Het ligt 85 meter beneden zeeniveau en is het laagste punt op het westelijk halfrond en 1 van de heetste plekken van de wereld, en dat merken we. Bij het Badwater loop je over zout heen wat uit de grond komt en het is net ofdat je over ijs loopt. enorm mooi om te zien. Rijdend door Death Valley zie je steeds over de weg van die oases, zo heet is het hier. Nadat we alle punten bezocht hebben met ook een enorm mooi uitzicht over heel Death Valley en echte Sanddunes (zandduinen) in een voor de rest met bruine bergen gebied gaan we kijken in Stovepipe Wells voor een hotel. Het is pas drie uur en we besluiten om verder te rijden richting Lone Pine, daar dit veek dichterbij het Seqouia National Park ligt wat we morgen bezoeken, NA twee uurtjes rijden komen we het stadje binnen en na een aantal hotels en motels te hebben gevraagd naar de rates, kiezen we voor Trails Motel. Het is een ruime kamer met alles wat je nodig hebt, maar wel even wennen als je drie dagen luxe bent gewend hahaha, we worden nog kieskeurig!! Lone Pine ligt trouwens super mooi tussen besneeuwde bergen en de temperatuur is zo'n 20 graden minder dan in Death Valley. Zo sta je in de bloed hitte en zo in nederlandse temperaturen. Vanavond hebben we hier gegeten in een mexicaans tentje wat we langs de weg zagen liggen tegenover een oude saloon wat een cafe is, het stadje ziet er dus gezellig uit. De temperatuur savonds is echt gewoon koud en daar lopen die twee uit Almere met hun korte broek en slippertjes.... Morgen wacht Seqouia National Park en rijden we richting Bishop, waar een echt nederlands bakkertje schijnt te zitten.

De dagen gaan nu echt heel snel en zitten al over de helft, maar het blijft fantastisch wat we allemaal doen en we gaan nog zoveel meer doen, maar dat lezen jullie wel weer!

Een dikke kus en liefs van ons!!

Live from Lone Pine Californie,

Johan en Martin

• 23 Mei 2010 - 06:51

Janie:

ik zit te genieten van wat jullie allemaal meemaken.Jammer had gehoopt dat jullie wat zouden winnen had ook goed voor ons geweest hahahahahah. Lieve schatten nog veel plezier in het zit alweer op de helft dat gaat wel heel snel en dat hotel in vegas ik had er niet meer uitgekomen dikke kus mama en beauxxxxxxxxx

• 23 Mei 2010 - 10:55

Jans:

ook ik zit te genieten wat jullie allemaal meemaken gister naar de toppers geweest en het was gaaf alweer niet te vergelijken met jullie dan nog heel veel plezier de tijd gaat nu snel hoor van mij een hele dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx en we zien elkaar gauw doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii xxxxxxxxxxxxxxxx jans en familie

• 23 Mei 2010 - 12:22

Marjolijn:

Hallo!!!
    Net al een leuk mailtje naar jullie verstuurd, maar kan hier niet achterblijven natuurlijk! Helaas jongens geen miljonair geworden of.....what happens in Vegas stays in Vegas?????????????
    Goed om te horen dat het weertje ook lekker meehelpt aan jullie roadtrip, niet te bruin terugkomen he!
    Have fun!!! Groetjes!

• 23 Mei 2010 - 20:17

Steef En Rebec:

Daar trappen we dus niet in he, "what happens in Vegas stays in Vegas", reken maar op een kruisverhoor als jullie thuis zijn ;-)
    HEEEEEEELLLLL VEEEEEELLLLL plezier nog!!
    Dikke x van ons

• 24 Mei 2010 - 16:02

Hans En Roel:

ja, maar een feestje achteraf mag best natuurlijk.

En na drie dagen avondeten bij de Mac ? volgens ons zijn jullie kompleet blutgespeeld, stelletje feestbeesten.

geniet nog van het laatste stuk

• 24 Mei 2010 - 20:35

Tim Sandy En Kids:

hey lieverds,
    wij zijn blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben en hopen dat jullie nog een fijne tijd hebben.Mag ik Martin nu soms officieel mijn zwager noemen[hij is dat natuurlijk al]maar volgens mij hebben jullie een geheim.een dikke kus van ons allen en ga nog even lekker genieten.
    tim sandy jesper en celine

• 27 Mei 2010 - 20:27

Esther:

Hoezo "what happens in Vegas stays in Vegas"???
    Konden jullie bij het zien van al die wedding chapels de verleiding toch niet weerstaan??????????????