And that was that..... - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Johan en Martin - WaarBenJij.nu And that was that..... - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Johan en Martin - WaarBenJij.nu

And that was that.....

Door: JohanenMartin

Blijf op de hoogte en volg Johan en Martin

03 Juni 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hello everyone there!

Dit schrijvend gaan we onze laatste nacht in van onze echt ongelovelijke, fantastische, super onvergetelijke reis! Mochten vier weken lang lijken voor iedereen, wanneer je er zelf middenin zit zijn ze in een flits voorbij, maar wat hebben we veel meegemaakt.

1 juni:

Vandaag staan we weer met de wekker op en rond half negen rijden we naar Burbank, voor de 2,5 uur durende rondleiding bij Warner Bros. Wij hebben de tour van 9.45 uur. Hier worden veel films en series gemaakt. We beginnen met een openingsfilmpje en dan besef je hoe groot ze eigenlijk wel niet zijn in filmland. Daarna stap je in een open busje die je langs allemaal filmsets voert. Al deze sets gebruiken ze steeds weer voor volgende films. Je ziet hoe ze dit doen en loopt tussen de decors door en erin. Van buiten lijkt het een straat in new York eenmaal aan de achterkant is het een wand van hout. Ook krijg je veel geheimpjes achter films te horen en dan ga je toch anders tegen films aankijken. Daarna zie je veel auto's uit films waaronder de auto's uit Batman. En als soort van extraatje ga je naar het cafe (Central Perk) uit de serie friends. De tour eindigt in het museum waar je veel kleding uit films ziet en een hele verdieping vol Harry Potter atributen inclusief de sprekende hoed die ook over ons heeft geoordeeld, Mart hoorde bij Potter. Na dit zijn we in Burbank nog twee platenzaken in geweest en hebben we hem voor je kunnen regelen Erwin! Na Burbank zijn we naar Venice gereden, hier heeft ooit iemand geprobeerd klein venetië te maken waar nog een stukje van over is. We lopen door de mooie straatjes met grachtjes en mooie bruggen. Om ongeveer half vijf zijn we voor de laatste dingen en souveniertjes gaan shoppen in een ander centrum in LA en zijn we voor alles geslaagd en ook voor je Jelly beans Jans! Savonds na het even bijkomen op de kamer hebben we eerst gegeten bij Kentucky om daarna gezellig een avondje te gaan bowlen in weer een mega groot bowlcentrum. Eindstand gelijk. Er zat ook een grote spelletjeshal bij waar we de weer heerlijke dag hebben afgesloten. Morgen de laatste hele dag in Californië.

2 juni:

De wekker gaat om 8 uur. Vandaag zouden we de ochtend naar het strand gaan maar de dag begint bewolkt, wat we gisteravond al wisten, dus hebben we de dag anders ingedeeld. We gaan vandaag naar een wedstrijd in de Major baseball League tussen de LA Dodgers en de Arizona Diamondbacks. De wedstrijd begint om 12.10 maar wij zijn er al twee uurtjes eerder om kaartjes te scoren. Dit lukt en we zijn erbij. Wat zijn er trouwens veel mensen bij zo'n wedstrijd door de weeks om twaalf uur smiddags. Je merkt ook dat dit echt een grote club is. Ook speelt Martin mee. Hier speelt een speler met de naam Martin, dus Mart heeft nu een petje met zijn nummer en naam erop gekocht. Na 14 innings (9 innings is de wedstrijd maar toen stond het nog 0-0) winnen de Dodgers na vier en een half uur. Bij deze sport gaat de wedstrijd zolang door tot er een winaar is. De sfeer was gezellig en het zonnetje was ook lekker gaan schijnen al hadden wij gelukkig schaduwplekken. Na de wedstrijd zijn we via Starbucks richting hotel gereden om te gaan douchen en ons klaar te maken voor onze laatste avond LA. We gaan lekker uit eten bij een restaurant in the Grove, waar we heerlijk eten en een super toetje wegsnoepen (lees opvreten...) het was een Creme Brulé in drie smaken (vanille, chocola en caramel), te lekker!! Na het eten gaan we naar het mooie theater The Grove voor de film Robin Hood. Je zou verwachten het verhaal te kennen, maar niets is minder waar. En dan na de film is het dan toch echt gedaan met onze vakantie en gaan we terug naar onze suite voor de laatste nacht. Terug rijdend gaat de hele vakantie nog eens door je heen en geloof ons, als het aan ons lag kwamen we nog lang niet terug. We really love the USA en hebben weer heerlijk van de vier weken samen genoten. Het was A JOURNEY TO NEVER FORGET!

We komen vrijdag rond twaalf uur smiddags aan op schiphol met de KL602, waar we dan nog lekker het weekend kunnen uitrusten en bijkomen en zaterdag alweer naar Jochem Meyer gaan, de achtbaan dendert gewoon door! En ach over een week begint het WK, dus kom maar op!

Iedereen heel erg bedankt voor de hele leuke en lieve berichtjes. Het is elke keer weer super leuk om te lezen wat iedereen schrijft en hoe iedereen meeleeft en ook een beetje met ons op vakantie is. Hopelijk vonden jullie het ook leuk een klein beetje mee te reizen met onze onvergetelijke ervaring! Op naar de volgende vakantie, maar nu eerst naar huis. (wat natuurlijk ook wel weer heel lekker is hoor!)

Dikke kus en nu echt tot snel!!

Johan en Martin

Ps. De auto hebben we flink wat kilometers bij gebracht. We hebben meer daan 4400 miles gereden oftewel een kleine 7100 kilometer.

• 03 Juni 2010 - 06:36

Rina:

Hey scheeties,

Ik vond het echt super om jullie reisverslag te volgen, twas zelfs zo leuk dat ik het denk ik straks gewoon begin te missen. Tis een soort serie waar je aan verslaafd raakt zeg maar!! haha Dus..... ga maar gauw weer op vakantie zodat ik weer wat te lezen heb! Dikke kus

• 03 Juni 2010 - 06:51

\janie:

Hay lieve schatten heerlijk zoals jullie hebben genoten en dat ik alles kon volgen maar ik wacht alweer op dat ik jullie in mijn aarmen kan sluiten tot morgen Dikke kus Mama en Beau
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 03 Juni 2010 - 06:54

Erwin:

Wauwwwwww geweldig wat een geweldig verhaal. En echt top dat jullie die cd hebben geregeld. Mijn dank is groot.
    Voor straks een goee reis en we spreken mekaar weer in nederland waar het weer nu ook lekker is.

• 03 Juni 2010 - 09:00

Chris & Sanne:

Martin-Johan, jammer voor jullie dat t er weer op zit.... maar de ORANJR-GEKTE begint langzaam op gang te komen.. misschien een reisje finale er achteraan plakken straks? ;-) .. fijne terugvlucht en tot in Holland.

Kus Sanne en Chris

• 03 Juni 2010 - 15:49

Ruud, Sil En Kids:

Veilige vlucht! CY @ Almere

• 03 Juni 2010 - 16:33

Jans:

heeeeeeeeeeeeee
    johan en martin
    ik ben ook weer blij als jullie er straks weer zijn ik kan niet wachten ik ben blij dat jullie zo genoten hebben en hoop dat jullie een goeie vlucht terug hebben en we spreken gauw wat af dag lieverds en we zien elkaar dikke xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx van jans en een poot van boomer

• 03 Juni 2010 - 19:54

Steef En Rebec:

He lieverds,

Jullie lezen dit pas als jullie weer thuis zijn: dus welkom terug in Nederland! En... bedankt voor het meebrengen van het mooie weer!!! Fijn dat jullie er weer zijn, en we bellen snel. En natuurlijk gauw een dagje plannen voor alle foto's en verhalen (of kunnen we beter een week vrij nemen???)

Liefs,
    Steef en Rebec
    Beau en Belle

• 03 Juni 2010 - 21:28

Hans En Roel:

en weet wat nou zo leuk is, wij hebben dit een jaar of tig geleden ook gedaan, en alles kwam weer terug.
    dus wij weten zo'n reis dat blijft je bij en beleef je steds weer.
    martin hopen dat je nog een leuke douanebeambte tegenkomt die je even wil strippen en je reis is kompleet.(en johan niet meteen jalours worden dan he)
    jongens een heel goeie thuisreis.

enne die foto's komen toch wel op internet he, of krijgen we een dia dag en nachtje