We gaan weer aftellen hoor! - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Johan en Martin - WaarBenJij.nu We gaan weer aftellen hoor! - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Johan en Martin - WaarBenJij.nu

We gaan weer aftellen hoor!

Door: JohanenMartin

Blijf op de hoogte en volg Johan en Martin

05 Mei 2011 | Nederland, Almere Stad

Hoi Allemaal,

Ja daar gaan we weer bijna hoor!

Dit jaar zal onze grote vakantie gaan naar wederom the USA! We zijn echt verslaafd geraakt aan ons fantastische tweede thuisland! We gaan eerst 8 dagen cruisen door de Caribbean op het enorme schip Carnival Liberty. We zullen vanuit Miami in deze dagen 4 eilanden bezoeken. Dit zullen Half Moon Cay (Bahamas), St. Thomas (Amerikaanse Maagdeneilanden), San Juan (Puerto Rico)en Grand Turk (Caicos Eilanden)zijn. Daarna blijven we nog heerlijk twee weken in Florida en doen we de voor ons al bekende plaatsen aan zoals The Keys, Fort Lauderdale en Miami.

Het belooft weer een super leuke en mooie reis te worden en we zijn nu al begonnen met aftellen. Nog drie weken.... Hopelijk volgen jullie ons weer net als vorig jaar, maar dan aan de oostkust van Amerika.

Liefs Johan en Martin

• 06 Mei 2011 - 05:42

Rina:

Ik heb er nu al zin in!!!
    Kom maar op met het verslag!!!!

Dikke kus..

• 06 Mei 2011 - 10:14

Willemien:

Hoi jongens,wij gaan jullie dit jaar volgen. Wat ziet het er Fantastisch uit !!! groetjes XX

• 06 Mei 2011 - 16:57

Suus, Dé BéPáler!!!!:

Mannen!!! Wat hou ik toch van reisverhalen lezen....Héél LEUK! Echt een goede reden om even te ontsnappen aan mijn scriptie schrijven, want ik MOET jullie toch gewoon volgen, veels te leuk en mag ik niet missen!!
    Héél veel plezier en nou geen gekke dingen doen hè bij de douane!
    And ofcourse ben ik jaloers....wil met jullie mee, ff ontsnappen aan de afstudeer Gekte!!
    Ik blijf jullie volgen en geniet van elke minuut en van elkaar!!
    dikke Kus, doe voorzichtig! x

• 08 Mei 2011 - 20:42

Hans & Roel:

Een cruise ?
    dat is toch alleen iets voor boven de ??tig. de hele dag vreten, zuipen, en zonnen.
    kan je hier ook op het damrak, pizza, hooters en suncity, met een regenbuitje erbij heb je ook nog water om je heen.

daarna naar alligator-country, mag je wel oefenen met hard wegrennen.
    (kan ook hier in artis trouwens).

nou ja laat ik niet te negatief, of jaloers lijken (net hoe je het uitlegt).
    ik ben tenslotte net een ijsje wezen eten op de veluwe.

ik wacht de verslagen weer met spanning af, om ze van mijn fijnbesneden kommentaar te voorzien.

johan vast goede reis, en martin zie je maandag

• 16 Mei 2011 - 18:54

Hans & Roel:

Je zal toch maar met een cruiseschip op zee zitten !!!!

471 Nederlanders op cruise met motorpech

HOOFDDORP - 471 Nederlanders zitten vast op het cruiseschip De Opera op de Oostzee. Het schip is van de Italiaanse rederij MSC Cruises. De boot zou al twee dagen met motorpech op de zee ronddobberen, zo zei een opvarende zondag.
    © Vakantie.nlHet schip, met in totaal ruim tweeduizend opvarenden aan boord, kan geen kant op.

Een Nederlandse woordvoerster van de rederij in Hoofddorp bevestigde dat het cruiseschip motorpech heeft. Volgens haar zijn de motoren sinds zondagochtend uitgevallen.

De Nederlandse opvarende Herman Kolleman uit Heerhugowaard meent dat het schip al twee dagen ronddobbert.

Het schip wacht nu op sleepboten om naar een haven in Zweden te worden vervoerd. Volgens de zegsvrouw zijn die hulpboten zondagavond tegen half negen inmiddels onderweg.

In Nynäshamn, 50 kilometer ten zuiden van Stockholm, zou het cruiseschip maandag om 11.00 uur moeten arriveren, zo hoopt de rederij.

Er wordt nog besloten over hoe het daarna precies verder gaat. De rederij zegt ervoor te zorgen dat passagiers van daaruit via Stockholm naar huis worden gebracht.

De situatie op het schip wordt nijpend, zo vertelde opvarende Herman Kolleman. Omdat er geen elektra meer aan boord is, is de riolering verstopt geraakt waardoor de stank ondraaglijk zou zijn, zei hij zondagmiddag.

''De hygiëne aan boord begint alarmerend te worden. Ik zie al verschillende mensen plassend in hoekjes staan omdat ze niet meer naar het toilet kunnen. Ook gooien mensen plastic zakjes met hun ontlasting overboord’’, vertelt Kolleman, die de reis met zijn vrouw maakt.

Hij zegt dat de hoofdmotor twee dagen geleden explodeerde. De kapitein probeerde toen met één motor verder te varen, maar toen die het ook begaf, kon De Opera geen kant meer op, weet Kolleman.

• 24 Mei 2011 - 11:25

Willemien:

Hebben jullie er al in in? wij wensen jullie vast een goede reis en heel veel pleizier! Wel terug komen hoor! Dikke kus en liefs uit Veendam.

• 25 Mei 2011 - 16:10

Hans & Roeland:

bijna de aftrap, nog even een paar nuttige tips voor onderweg ! neem een onderbroek mee in je handbagage, voor als je koffer weer zijn eigen reis gaat bepalen.
    plastick zakjes zijn ook altijd handig.
    zeeziekte pillen, die hoefen waarschijnlijk niet ( zullen ze wel aan boord hebben.)
    en tot slot een extra batterijtje voor de i... !

he maak er een goeie reis van, en laat ons op afstand meesmullen