Miami en Carnival Liberty! - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Johan en Martin - WaarBenJij.nu Miami en Carnival Liberty! - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Johan en Martin - WaarBenJij.nu

Miami en Carnival Liberty!

Door: JohanenMartin

Blijf op de hoogte en volg Johan en Martin

29 Mei 2011 | Bahama's, Nassau

27 mei 2011

Vandaag is het dan eindelijk zover, onze eerste vakantiedag! We hadden de wekker om 8.30 uur gezet dachten we, maar hij ging al om 7.30 uur. Lekker langzaam eruit, nog wat eten en de laatste dingen in de koffer, nog even ons huisje netjes achter laten en dan zijn we rond 10.30 uur echt klaar voor vertrek. Om 11.00 uur worden we opgehaald door Ruud en Sil, die ons gezellig naar Schiphol brengen, waar we om ongeveer 12.00 uur aankomen. We vliegen pas om 15.10 uur, dus nog tijd zat. We leveren de koffers in en gaan gelijk door de douane, altijd wanneer je achter de douane bent hebben we echt het gevoel van Ja, we gaan heerlijk weg! Na wat eten en drinken even wat dollars halen voor de eerste dagen en achter wie staan we bij de ABN, Jermaine Lens van PSV.... ( die toch heel goed liep voor een speler die zich wegens een blessure afmeldde voor oranje ) Hij haalt ff 5000 dollar van z'n rekening plus nog veel euros, wij net iets minder haha. Rond 13.45 komen we dan bij Gate E18 aan waar we na alle checks om 14.50 uur gaan boarden en achter wie zitten we in het vliegtuig... Jermaine Lens. ( als je dan toch zoveel geld hebt, vlieg dan business-class dacht ik gelijk ) de reis verloopt goed met weer twee keer eten, snoep en ook dit keer weer lekker ijs. Tijdens de reis valt het tasje van Lens bij ons voor de stoel en even dacht ik zo onze reis is betaald haha, toch maar netjes terug gegeven al was ie wel van een PSV-er... Om 18.50 uur plaatselijke tijd landde we op Miami International Airport en gaan we ons weer opmaken voor een spannende douaneronde, maar dit keer zal alles wel een keer meezitten toch....? De paspoortcontrole gaat super en best snel, bij de kofferband aangekomen hebben ze alle koffers al van de band gehaald en verrekt onze koffers staan er ook! Dan langs het laatste checkpunt waar ze je koffers nog een keer kunnen checken en ja hoor wie wordt er weer uitgepikt... Martin... ( zal ie dan toch een echte hoeve kop hebben en dat ik dat gewoon niet zie, ik ga steeds harder twijfelen... ) dit keer wordt ie weer meegenomen naar een andere ruimte en moet ik weer verder naar buiten. Gelukkig komt ie na 10 minuten ook naar buiten na weer te zijn geïnterviewd, gefouilleerd, en netjes de koffer binnenste buiten hebben gehaald. Op naar het hotel met de taxi en wanneer de taxichauffeuse vertellen welk hotel, antwoord ze dat we daar niet echt willen zitten in die buurt en vooral dat hotel. En volgens ons is dat niet echt goed als iemand die hier woont dat zegt.... We rijden over de snelweg en herkennen weer veel, yes we are back! Dan stopt de taxi waar je inderdaad niet wilt stoppen. Het is inmiddels aan het schemeren en voor het hotel staan een aantal groepjes negroïde amerikanen die ons helemaal gadeslaan bij het naar binnen gaan. Ook de hotel lobby en receptie voorspellen weinig goeds. We checken in en krijgen kamer 321. Naar boven in een lift van voor de oorlog, klein, vies. We zoeken onze kamer en bij het openen van de deur denken we echt van Nee, hier gaan we niet slapen. Het is klein, heel heeeeel vies, Gore lakens en alles muf en ook nog eens vijf airco's naast ons op het dak die aan het loeien zijn. We lopen terug naar de receptie en krijgen een andere kamer, nummer 208 maar ook die is bij binnenkomst niets beter en ruikt naar sigaretten en het as ligt nog op de lakens. Weer naar de receptie waar we nu kamer 203 krijgen. Hij ruikt wat frisser dan de andere en we besluiten hem maar te nemen omdat de andere kamers ook zo zullen zijn. Bij het goed bekijken is ook deze kamer verschrikkelijk. We kunnen echt zeggen dat dit de goorste, vieste, mufste kamer is waar we ooit gaan slapen en nemen veel het woord Ellende in de mond ( met dank aan echte meisjes in de jungle ) na ons afgespoeld ( niet opgefrist dus ) te hebben in de te vieze douche gaan we liggen op het bed en horen de hangamerikanen schreeuwen want we slapen boven de ingang van het hotel en de metro raast ook om de 5 min. voorbij.  We moeten er echt met bijna buikpijn lang om lachen en besluiten dat het ook wel wat heeft ( al weten we nog niet wat ) maar je maakt wat mee zo toch? We zijn in Miami, en morgen wacht de cruise op ons. USA here we are!!!

28 mei 2011

Zoals verwacht een heel slechte nacht gehad, al heeft Mart goed door gepit gelukkig. Ik was vaak wakker van het lawaai en de muffe zooi. Bij het wakker worden schijnt wel de zon met een strakblauwe lucht en we halen een ontbijtje bij ons Starbucks. De buurt waar we zitten blijkt bij daglicht zeer mee te vallen en ligt dichtbij Biscayne Park, waar we even inlopen. Bij het water zien we de haven en ons schip al liggen. Om 11.00 uur worden we opgehaald en naar de Port of Miami gebracht en hoe dichter we bij het schip komen hoe groter het wordt, WOW!! We geven onze koffers af en gaan zelf inchecken in de Terminal waar we onze Carnival Sail en Signcard ontvangen. ( hier kun je alles mee betalen op het schip ) we boarden rond 12.30 uur en bij binnenkomst is alles gelijk overweldigend mooi en groot. We gaan eerst wat eten en drinken en daarna gelijk het schip verkennen. Het is echt ongelofelijk hoe groot alles is en je kunt je bijna niet voorstellen dat je op een schip bent, het heeft alles maar dan ook alles... Na het bekijken van de vele zwembaden, whirlpools, sportvelden, restaurants, het geweldige theater en het casino gaan we richting onze binnenhut 9204. Het is niet heel groot maar wel heel mooi en schoon en heeft een grote badkamer. We gaan hier zeker genieten, ze noemen het niet voor niets het fun en sub ship! Rond 15.30 uur hebben we onze Safety Briefing. Alle passagiers moeten naar hun eigen sectie om daar te horen wat te doen bij een noodgeval. Geloof ons, mocht er wat gebeuren dan redden wij het niet hoor, eerst gaan vrouwen en kinderen en ik weet niet of jullie weten hoe dik ze hier bijna allemaal zijn, nou dan is er echt geen plaats meer voor de mannen. Nieuwe regel moet dan ook zijn volgens ons, kinderen en homo's eerst. De briefing is slecht en chaotisch en dus maar hopen op geen noodgevallen. Daarna gaat iedereen naar de bovenste drie decks want we varen uit met alle toeters en bellen of zoals ze het hier noemen de Sail away Jam! Om een indruk te geven: de muziek gaat hard en echt op z'n Amerikaans staat iedereen te dansen en te zwaaien naar de mensen aan de kant terwijl de Liberty Miami uitvaart via South Beach. Uurtje later gaan we ons lekker opfrissen en in onze hut en daarna lekker wat eten in het à la Carte restaurant. We krijgen een plaatsje bij het raam en met de zonsondergang genieten we van de zee en onze steak en als toetje een Crème Brulee, hmmmm. Het is echt 1 en al luxe op het schip, echt super! Je kunt alles krijgen en van niets is te weinig. Na het heerlijke eten gaan we kijken in het theater en doen mee aan wat quizen en kijken naar hoe Amerikanen opgaan in het spel, zo doen we echt niet in ons landje hoor, maar wij houden wel van dat overdreven gedoe. Daarna is er zoals elke avond een bingo en rond 22.30 uur ook ( elke avond ) een show in het theater, maar wij besluiten dit morgen wel te beleven want we zijn aardig moe en moeten nog een stukje tikken voor onze vaste volgers ( lees thuis blijvers ) al is het internet wel verschrikkelijk duur hier. 1 dollar per minuut, maar wij tikken eerst alles op onze nieuwe Ipad2 en kopiëren het dan zo op internet, scheelt veel dollars!

Jullie lezen het, het is echt super luxe hier en geweldig en dat alles ook nog in de zon en op een fantastisch schip. Morgenochtend doen we de Bahamas aan en Half Moon Cay is dan de bestemming. Het belooft een mooi eiland te worden met wit zand, turqoise zee waar niet veel meer te doen is dan snorkelen, zonnen, genieten, en relaxen. Oftewel precies wat we nodig hebben, heerlijk!!! Yep we are CRUISIN!!!

Tot een nieuw bericht en een dikke kus van ons vanaf op dit moment de open zee!!!

• 29 Mei 2011 - 06:56

Janie:

Nou het begin was weer zoals we gewend zijn er gebeurd altijd wel wat hahahaha 1 tip hou je redding vesten aan dan ben je vast voorbereid hahaha
    Lieve schatten geniet en niet te veel winnen in het casino he
    Dikke kus xxxxxxx

• 29 Mei 2011 - 09:10

Hans & Roeland:

Tja weet je wat het is johan, je weet natuurlijk nooit wat martin van te voren ingefluisterd heeft bij die mooie douaneboy's, jij denk dat er alleen gefouilleerd word ? nou als het ieder jaar gebeurt, heb ik daar zo mijn bedenkingen over. zag de douaneboy er net zo uit als vorig jaar. ik zou maar oppassen.

tja en dan gaan slapen in een hotel met mee-eters, als het erg gaat jeuken, noemen we dat hier platjes.
    maar gelukkig dat hebben jullie overleefd.

Ach en overleven op die boot, pas maar op over een week zijn jullie net zo dik als je medepassagiers.

En als er wat met het schip gebeurt, zorg dat je genoeg condooms bij je hebt, kun je die opblazen, met die om je middel blijf je dan wel drijven.

Een signcard is zoooo makkelijk, met een beetje geluk kan je op het einde van de reis zelfs je koffer achter laten om de rekening te betalen, maar alleen een kniesoor zoals ik denkt daar over na natuurlijk.

jongens sail away and have lots of fun there, and til the next briefing

• 29 Mei 2011 - 09:32

Rebecca En Stefan:

He Mannen,

Wat klinkt het allemaal bekend!!! Nou ja, vanaf het cruisegedeelte dan ;-) De douane en het hotel gelukkig niet... Jullie hebben ook altijd wat he?! Nou ja, kan jullie het schelen. Je bent op vakantie en je maakt wat mee!
    Lachen he zo'n mega boot. Ik weet zeker dat jullie het naar je zin zullen hebben. Lekker overdreven amerikaans, maar daar houden we van! Ben benieuwd hoe alle eilanden gaan bevallen. Kijk al weer uit naar jullie volgende verhaal!!!

Dikke
    -x-
    Stefan en Rebecca

• 29 Mei 2011 - 09:43

Willemien:

jongens volgens mij zijn jullie van de hel (hotel) nu in de hemel terecht gekomen.het klinkt groots!! Geniet ervan.liefs xx

• 29 Mei 2011 - 12:49

Micky:

lig helemaal in een deuk,
    lekker geslapen in dat krot hotel
    en op het schip helemaal geweldig.
    ja,mannen komen altijd als eerst aan de beurd en kids!
    ben dan ook blij dat ik vrouw ben maar wel erg on eerlijk.
    maar goed het is leuk om dit allemaal zo te lezen en je doet het nog leuk ook.
    je hebt je beroep misgelopen,ha ha
    nou nog veel plezier en ALOHA.....xxx mick

• 30 Mei 2011 - 05:44

Rina:

Ohhhoooo, tis zo geweldig om weer een klote werk week te beginnen en je computer op te starten om dan te starten met een berichtje van jullie....ben altijd verslaafd geweest aan as the world turns maar dit gaat er ook op lijken!!! Zoals jullie schrijven lijkt het net alsof ik het zelf een beetje meemaak..heerlijk!
    Ga lekker genieten en ik verheug me al weer op jullie nieuwe berichtjes!!
    Dikke kus uit het nu warme Tiel. xxx

• 31 Mei 2011 - 08:56

Lianne:

He mannen, wat een geweldig verhaal. Het is net of ik in een soap zit!! Ik kan niet wachten op de volgende aflevering haha!
    In een paar dagen hebben jullie alweer veel bijzondere ervaringen opgedaan, super!

hopelijk tot snel op deze pagina

• 31 Mei 2011 - 09:06

Chris Kuiper:

Heej Fellows,

Alles ok there sow te lezuhn.
    Niet overboard springen want zitten vest couple of grote sharks die wel zin in jullie hebben ;-)

Ben eigenlijk wel weer heel benieuwd naar jullie volgendevrhaaltje.. ik zit voorlopig even in de ziekenbioeg met mn Hernia, dus tijd plenty jullien opn de voet te volgen there!

Have fun

Greetz Chris (die aan de overkant is)