Key West is our favorite and the Best!! - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Johan en Martin - WaarBenJij.nu Key West is our favorite and the Best!! - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Johan en Martin - WaarBenJij.nu

Key West is our favorite and the Best!!

Door: JohanenMartin

Blijf op de hoogte en volg Johan en Martin

06 Juni 2011 | Verenigde Staten, Key West

Hey lieve achtervolgers. We zijn van de boot en nu in het geweldige Key West. Onze afgelopen twee dagen waren Fantastisch:

4 juni 2011

Vanmorgen gaat de wekker al om 06.00 uur. We hadden gister onze debarkation ( ontscheping ) labels gehad ( nummer 29 ) en wij mochten pas om 09.45 uur van de boot af. Dan komt het goed van pas dat de hutmanager ons wel mocht en een fooitje helpt natuurlijk ook altijd en we krijgen van hem nummer 1, wat betekent dat we al om 07.45 uur van de Liberty mogen, als je dan toch van de boot af moet dan maar vroeg. We ontbijten om 06.30 uur en daarna pakken we de laatste dingen in, want de koffers zijn gisteravond al opgehaald en staan straks beneden te wachten. Om 07.30 uur zijn we er helemaal klaar voor en wordt er omgeroepen door Jen DE stem, dat alle mensen met labels 1 van boord mogen. We gaan naar beneden en de rij valt nog mee en we zijn zo buiten, alleen nu nog de douane, want ook als je met de cruise terugkomt moet je alle papieren weer invullen om Amerika in te mogen en begint douane episode de zoveelste, maar geloof het of niet ze kijken ons alleen vriendelijk aan en wensen ons een fijne dag en om 08.00 zitten we al in de taxi richting Miami Downtown waar we bij Hertz onze auto gaan ophalen. De taxichauffeur heeft de hele weg niets gezegd en is echt enorm chagrijnig en laat zelfs de meter lopen terwijl we het geld al pakken, waardoor z'n eigen fooi in rook opgaat, eigen schuld dikke.... We gaan bij Hertz naar binnen en natuurlijk proberen ze ons een duurdere auto aan te smeren voor maar 400 dollar meer ( maar noemt ie dat... ) en natuurlijk een duurdere verzekering, maar wij hebben al alles goed geboekt dus houden we het gewoon bij de geboekte auto. We krijgen een witte Nissan Sentra, een mooie nieuwe auto en meer dan groot genoeg voor ons. We installeren de Tom Tom en toetsen Key West in en hij geeft aan dat we met 4 uur rijden in het zuidelijkste puntje van de USA zijn. We rijden weg en komen langs vele bekende punten die we twee jaar geleden al hadden gezien, het voelt gelijk vertrouwd en ook wel weer heerlijk om zelf weer te bepalen waar we heen gaan. Op een gegeven moment kom je bij de eerste key, Key Largo en het is moeilijk te beschrijven maar de route van dat punt naar Key West is zo gaaf, mooi en het lijkt net of we er veel meer van genieten dan de eerste keer, omdat je de hele rit al eens heb gereden heb je veel meer rust en let je op veel meer dingen. Van Miami naar Key West is 1 weg ( highway no. 1 ) en die gaat tussen allemaal eilandjes door ( keys ) en het water is zo mooi en gaat van groen, blauw naar heel donker en helder. We stoppen af en toe om wat foto's te maken en even te genieten van dat we weer hier mogen zijn. We komen ook langs de hotels waar we twee jaar geleden in hebben gelogeerd  op de verschillende keys en dat is grappig om te zien en it brings back good memories. Rond 14.00 uur komen we aan in Key West en gaan we eerst op zoek naar een hotel. We willen graag in hetzelfde super hotel waar we al eerder hebben overnacht hier ( The Inn at Key West ) maar helaas zitten ze vandaag helemaal vol, het is zaterdag en dat is de drukste dag van de week. We boeken wel een kamer voor morgen en moeten voor vannacht dus nog een kamer vinden, die we na een paar keer prijzen vragen in verschillende hotels vinden in de Comfort Inn. We krijgen een mooie kamer, met free wifi en ontbijt. We gaan ons even opfrissen want ondanks onze airco was het toch erg warm in de auto op weg hiernaartoe. Het weer is trouwens fantastisch en heerlijk heet. Daarna gaan we rond 16.30 uur naar het punt waar het allemaal gebeurt in Key West, Duval Street. We parkeren onze auto twee straten verder op een gratis plek, we hadden echt mazzel want normaal moet je bij parkeermeters betalen maar er ging net een auto weg op een gratis plek. We lopen Duval Street af naar het beginpunt en gaan dan richting Mallory Square. Dit hebben we twee jaar geleden niet gezien en gelukkig zijn we terug want dit is echt zo gezellig.... Allemaal leuke kraampjes, tentjes, barretjes en dat alles in een zeer gezellige drukte. Ook is er een optocht waarbij kinderen vanuit praalwagens allemaal gekleurde kettingen gooien ( we nemen ze mee voor de nichtjes ) We gaan vanavond weer eten bij de Sunset Pier. Net als twee jaar geleden gaan we de zonsondergang bekijken tijdens het eten. We gaan al om 18.15 uur zitten al gaat de zon pas om 20.00 uur onder, maar de zon schijnt, de muziek staat gezellig hard, dus wachten kan niet lang genoeg duren. Voor we het weten gaat de zon al bijna onder. Wat is het toch supergezellig en we genieten hier echt zo van.... De zon onder zien gaan met lekker eten en drinken op een pier met muziek, wow!! Rond 20.15 lopen we weer richting Mallory Square waar nu allemaal langs de pier kraampjes staan en straatartiesten optreden. Het is zaterdagavond en de avond waarop het hier gebeurt. Het is het echte vakantiegevoel wat we vandaag ervaren, wat een superdag! We gaan via Duval Street weer richting auto, en halen bij een homebakery die ze hier heel veel hebben met vooral Key Lime produkten, nog een lekker ijsje en stappen dan in onze Nissan richting Hotel. We komen langs The most southern point ( een grote soort van boei die op het zuidelijkste puntje van Amerika staat ) en maken daar foto's van in het donker, de resultaten zijn echt leuk en apart. Daarna zijn we moe van een lange en toffe dag waar we enorm van hebben genoten richting de Comfort Inn. We kijken nog even tv, schrijven nog even een stukje en gaan nog even internetten en dan zit de dag er echt op. Morgen weer een hele dag in Key West en die kan niet lang genoeg duren!!

5 juni 2011

We worden wakker rond 07.00 uur in een kuil. Het bed waarin we beroerd geslapen hebben is zo slecht dat we allebei in het midden liggen in 1 grote kuil, lekker knus maar slaapt niet echt fijn. We gaan eerst douchen en daarna ontbijten, al moeten we weer even wennen dat niet alle ontbijten zo luxe zijn als op de Liberty natuurlijk. Hierna checken we uit en gaan we op zoek naar het strand van Key West om een ochtend strandwandeling te maken. Het weer is wederom super goed en na het strand rijden we lekker rustig door Key West om van alles te zien en veel plekken hadden we twee jaar geleden dus nog niet gehad, komen we nu achter, maar toen hadden we ook maar 1 dag hier, terwijl je hier makkelijk een week kan verblijven. Ook bellen we even onze lieve moedertjes om weer even hun stem te horen. We komen ook weer langs The most southern point en maken nog wat foto's met daglicht. Hier moet je wel even een kwartiertje voor uittrekken want er staat hier altijd een rij van mensen. Daarna gaan we via Starbucks ( Ja, Rebec en Audrey, ze hebben een nieuwe smaak Coconut Crème... Super lekker!! ) Na deze altijd heerlijke verkoeling gaan we rond 12.00 richting The Inn at Key West, ons hotel voor de komende nacht. Het is echt een prachtig hotel met heel mooie kamers, kijk maar eens op internet ( www.theinnatkeywest.com ). Na onze kamer met enorme flatscreen te hebben ingetrokken blijven we vanmiddag lekker hier bij het zwembad liggen om helemaal niks te doen dan luieren, zwemmen, boek lezen en zonnen. Tussendoor halen we nog wel even wat eten bij het strand en lopen daar nog even overheen. Maar dan gauw terug naar ons bedje bij het zwembad waar we tot 18.30 uur heerlijk blijven liggen. Na het douchen en het luie zweet van vandaag afgespoeld te hebben kijken we nog even naar the Voice of America ( is trouwens echt als The Voice bij ons ) gaan we weer richting Duval Street om wat te eten en nog even de sfeer op te snuiven. We eten bij Denny's, dat is een Diner keten en echt zo'n Amerikaanse Diner met alles wat je daarin verwacht. Dan lopend naar de auto weten we zeker dat we hier ooit nog eens terugkomen want de sfeer en het gevoel op Key West is echt onbeschrijfelijk... We rijden naar het hotel en gaan nog even de NBA-Finals kijken en dit stukje schrijven om vervolgens in het heerlijke bed in slaap te vallen op deze prachtige Key. Morgen rijden we weg richting Fort Lauderdale, een flink stuk en onderweg willen we op de andere keys ook nog wat dingen zien en doen, maar dat lezen jullie de volgende keer weer....

Tot snel en Toedeledokies!!

Dikke kus!!

• 06 Juni 2011 - 06:03

Janie:

Ik ben blij dat jullie het geweldig hebben En ook lekker om jullie stem weer even te horen Ik lees dat jullie genieten en dat doet me goed jullie hebben dit echt verdiend Hele dikke kus van uit nat holland XXXXXXXXX

• 06 Juni 2011 - 06:19

Hans & Roel:

Door de douane en martin werd er niet eens uitgepikt voor zijn gebruikelijke afzondering met een douanier. ben je zeker wel teleurgesteld.
    Ja en dan op reis met een nissan sentra, die baliemedewerker zag natuurlijk meteen, dat jullie daar spijt van gaan krijgen, geeft hij jullie goed advies, slaan jullie die weer af, niet slim natuurlijk, en dan daarna klagen dat de airco het niet koud genoeg kreeg in de auto, hadden jullie maar moeten luisteren toch ?
    Wat is nou $ 400,00 extra, voor zoveel meer luxe.
    en echte hollanders natuurlijk, net zolang rondjes rijden tot je een gratis parkeerplaatsje gevonden hebt, dan zal die plek waar jullie gegeten hebben ook wel macdonalds zijn geweest.

en dan, een kamer huren voor een super flatscreen tv, zeker filmpjes van de omgeving op gekeken, hoef je de deur niet meer uit.

eten bij denny's ?? dit staat in de reactie's over die tent "Cheapest food on Duval Street” . Real dutch dus.

ik zie het wel weer, jullie genieten nog steeds, mooi is het om op mooie plekken terug te komen waar je eerder geweest bent met leuke herinneringen. en het verhaal kompleet te maken met de dingen die je nog niet gedaan hebt.
    geniet ze verder en tot de volgende meet and greet.

• 06 Juni 2011 - 09:50

Wim,Karin,Aaron&Demi:

Hey mannen, geweldig om te lezen dat jullie zo genieten, het water loopt je ook in mond als je de verhalen leest(lees: we zijn best wel jaloers) en volgens mij ook niet de enige ;-) Geniet er nog even lekker van en blijf vooral schrijven zeker over het lekkere eten en de toetjes, daar schijnen ze in de familie iets mee te hebben.... Xjes van ons voor jullie

• 06 Juni 2011 - 18:50

MiniKuiperBeheerder:

Ja ja maak me maar lekker met Coconut Crème. Maar eh een Nissan huren in The States?! Ik zou het wel hebben geweten: Hummer, Camaro, Corvette ZR1 of Mustang Shelby bijvoorbeeld :-)

have fun verder!

• 07 Juni 2011 - 09:04

Willemien:

Wat een jaloers makende berichten ,ik zou zo in het vliegtuig willen stappen om het allemaal in het echt te willen zien Maar eigenlijk geniet ik nog meer van jullie plezier want wat is het toch fijn dat jullie zo genieten !!! Kijk uit naar het volgende verslag.Johan wat doe je dat toch leuk! groetjes en XX van ons.

• 07 Juni 2011 - 18:36

Micky: