Feeling home in Miami!! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Johan en Martin - WaarBenJij.nu Feeling home in Miami!! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Johan en Martin - WaarBenJij.nu

Feeling home in Miami!!

Door: JohanenMartin

Blijf op de hoogte en volg Johan en Martin

11 Juni 2011 | Verenigde Staten, Miami

Hey allemaal daar in ons kleine landje. Jullie zullen je wel afvragen hoe het huis is... Nou het is nog mooier dan verwacht en erg luxe, echt wat voor ons, oh ja hij is nu van ons haha....

8 juni 2011

We worden rond 09.00 uur wakker en we doen het lekker rustig aan. Vandaag gaan we richting "ons" huis in Miami, Casa MaJo. We pakken onze koffers weer in en checken uit alvorens we in de auto rijdend Fort Lauderdale achter ons laten. Het was weer net zo gezellig en heerlijk als twee jaar geleden en Fort Lauderdale is een fantastische badplaats, maar nu breekt het laatste hoofdstuk aan van deze vakantie en niet zomaar 1.... Miami!! De plaats waar wij allebei een heel goed gevoel bij hebben. Miami ligt op ongeveer 35 minuten rijden van Fort Lauderdale. We komen rond 11.00 uur aan bij onze villa en toetsen de pincode in om de deur te openen en......schrikken ons rot.... De schoonmaakster is nog net de puntjes op de i aan het zetten ( ze is Spaans en heet Maria, echt zo'n naam voor een schoonmaakster ) We zeggen over ongeveer een half uurtje terug te komen en gaan even bij Starbucks wat drinken ( geen straf hoor, en op maar 2 minuten rijden.... ) Rond 11.30 uur komen we terug bij Casa MiYo en toetsen weer de pincode in en openen de deur en we weten niet wat we zien... In het echt ziet alles er nog mooier uit, al is het alleen al omdat je het nu met eigen ogen ziet natuurlijk.. We lopen het hele huis rond en de ohhhs en ahhhs en wow vliegen onze monden uit. We hebben twee etages, beneden leefgedeelte en boven drie slaapkamers. Wij gaan slapen in de kamer met een walk in closet, een badkamer en suite en met de deur naar het grote terras. Het huis ligt aan een soort gracht met aan allebei de kanten prachtige huizen en op onze steiger een hottub.... Heavennnn. Na het hele huis te hebben bewonderd en de koffers uitgepakt te hebben gaan we boodschappen doen. We rijden met een smile op onze gezichten naar Wallmart. Dit is echt een heel ( heeeeeeel ) grote supermarkt met van alles en nog wat en dat in tientallen uitvoeringen ( oké misschien iets te overdreven maar er is echt heel veel keus van alles en heel groot ) We halen de gebruikelijke boodschappen die we thuis ook gebruiken en natuurlijk veel lekkere dingen die we juist niet kennen, zo hebben ze hier gewoon ijs van jaja Starbucks, in meerdere smaken maar Mart neemt Caramel Machiato. Voor mij natuurlijk een ander( klein ) ijsje, voor in de hottub haha of gewoon voor op de bank als we tv gaan kijken op ons grote plasmascherm. 60 dollar lichter rijden we terug naar huis ( zo snel eigenen we ons iets toe haha ) en pakken alles uit. We besluiten om vanmiddag lekker hier te blijven en gaan proberen om tickets te bemachtigen voor de NBA en zalig zonnen op onze steiger. Het is een heerlijk gevoel om tien dagen niet meer te hoeven verkassen en in dit stulpje te blijven ( tja Rina, het is net iets anders dan in Tiel hihi ) Om 14 uur gingen de kaartjes van de NBA in de verkoop via internet maar er was geen doorkomen aan, op tv komt het zelfs in het nieuws dat er nog nooit zoveel mensen tickets willen, zal dus wel heel moeilijk worden, maar we blijven proberen. Om 18.00 uur hebben we genoeg van het zonnetje, al komen er wat slechtere dagen aan, en gaan we ons opfrissen, want we gaan nog even shoppen in de Aventura Mall en nog even de sfeer opsnuiven op Ocean Drive, de plaats om te zien en gezien te worden. We shoppen weer wat spulletjes voor onszelf en anderen bij elkaar in deze weer super grote Mall met alle winkeltjes die je maar kunt bedenken en rijden dan rond 21.00 uur naar Ocean Drive. We willen even gezellig gaan lopen en wat drinken op een terrasje. We parkeren de auto twee straten verder en eenmaal lopend op de Drive is het alsof we nooit zijn weggeweest. Bijna alles op Ocean Drive is Art Deco. Er zijn wel wat nieuwe dingetjes en een heel mooi nieuw hotel wat bijna af is ( Breakwater ) en gaan dan lekker wat drinken en mensen kijken, heerlijk.....vakantie...... Om 23.00 zijn we weer voldaan en rijden voor onze eerste nacht in onze villa naar huis. De dag is dan voorbij maar niet voor ons..... We gaan nog even de hottub uitproberen. We hadden bij Wallmart een klein flesje champagne meegenomen en eenmaal in onze hottub met de lichtjes aan en twee grote kaarslantaarns die er staan aan is het super gezellig en heerlijk om zo je dag te eindigen. Al zeggen we het vaak maar de dagen vliegen om, maar we beleven ze wel en komen aardig tot rust, al willen we van alles en nog wat doen. We kunnen nu in ieder geval tien dagen zeggen, we wonen in Miami, of nog leuker ja, we hebben een optrekje in Miami haha en dat voor twee gewone jongens uit Almere, niet slecht toch?? Voor nu Sweet Dreams everyone, onze dromen gaan nog een week door.....

9 juni 2011

Na een wat onwennige nacht in onze villa staan we op en gaan we lekker naar beneden om rustig buiten in onze banken op de steigers wakker te worden. Na een heerlijk stevig ontbijt met uitsmijters en lekker vers fruit ( lekker om zelf weer wat te kunnen maken )
gaan we ons opmaken voor het strand. Het weer zou niet best worden maar de zon laat zich erg vaak zien, dus op naar Miami South Beach. Rond 10.30 uur rijden we weg en een half uurtje later parkeren we de auto, waar we bij de parkeermeter tot 15.00 uur betalen. We gaan niet meteen de hele dag bakken, want je verbrand levend. Het strand van Miami Beach is erg breed, groot en wit en het water mooi blauw en het is een verademing om hier lekker een paar uurtjes te liggen niksen en mensen te kijken ( lees, volgens ons is donderdag hier kunstgebittendag op het strand, want alleen maar ouwe l..... Haha ) Om 14.45 uur hebben we genoeg van het strand en het zand, wat overal zit, en gaan we naar de auto om naar huis te rijden. ( op werkdagen doe je er zo een half uur langer over ) We gaan ons opfrissen en douchen en nog even gewoon niksen in huis. Op weg naar Casa MaJo halen we eerst nog even een real fruit smoothie, die we hebben ontdekt en echt zalig zijn. Tegen 18.00 uur zijn we helemaal klaar voor de avond en gaan we eerst op weg naar weer een nieuwe Mall ( The Falls ) om daar weer even te kijken en te shoppen ( zit ook weer een Abercrombie jammer genoeg voor onze portemonnee ) Deze Mall is erg mooi en buiten, en alles gelijkvloers met allemaal beekjes en bruggetjes waar de winkels tussendoor zitten. Tegen sluitingstijd ( 20.30 uur ) gaan we op weg naar Lincoln Road. Dit is een straat in Miami South, dichtbij Ocean Drive, waar allemaal winkels zijn en restaurants en in het midden van de straat waar auto's niet kunnen komen staan dan alle tafels en stoelen waar iedereen zit te eten.... Heel gezellig. We eten bij een Italiaans restaurant en na een goede pasta en pizza ( hij haalde Het niveau van Il Bacino ) lopen we nog even de hele straat door. Het is lekker druk met mensen en ook vind je er leuke winkels en straatartiesten. Om 23.00 uur zijn we aardig moe geworden en besluiten we de auto op te zoeken. Vanavond spelen ze weer in de NBA en op de snelweg worden de mensen op de hoogte gehouden van de stand op de matrixborden, zie dat al in Amsterdam als Ajax speelt.... Eenmaal thuis gaan we nog even voor de tv zitten met onze bekers ijs, we passen ons moeiteloos aan de leefwijze hier aan hoor. En dan vinden we het weer genoeg voor vandaag en gaan we ons bed opzoeken. Het zullen eentonige dagen voor jullie worden om te lezen, daar veel van de dagen zonnen, winkelen, eten en genieten zullen zijn ( Ja Roel en Hans we zijn jullie voor.... ) maar wij genieten hier volop van. Morgen weer een nieuwe Miamidag.

10 juni 2011
We worden pas om 09.15 uur wakker en we gaan het vandaag rustig aan doen en niet echt zonnen, daar onze lichamen gisteren weer erg zijn gekleurd. We besluiten om de dag naar het strand te gaan, en morgen is het zaterdag dus gezellig druk en vandaag dus andere plannen. We gaan weer eerst lang en uitgebreid ontbijten en daarna gaan we wakker worden in de hottub. Het ochtendzonnetje schijnt heerlijk en het water is zalig warm. Wat een superdeluxe om zo te mogen ontwaken... Dan gaan we toch even boven in het zonnetje liggen met onze verbrande plekken goed bedekt, nu het nog kan want er zijn regenbuien voor het weekend voorspelt ( al zit de Piet Paulusma van Miami er vaak naast... ) Rond 14.00 uur kleden we ons aan en gaan we de volgende Mall onveilig maken en wat geld brengen, het lijkt of we veel kopen maar wij shoppen in Nederland nooit meer omdat onze kledingwinkel ( Abercrombie ) daar niet zit, dus we moeten nu voor het hele jaar shoppen haha, wat we totaal niet erg vinden. Na ons weer goed vermaakt te hebben bij de Dadeland Mall rijden we naar het iets verder gelegen The Falls, van gisteren, want daar zit een Regal Cinema. Vandaag is Super 8 in première gegaan en daar gaan wij heen. De film begint om 17.20 uur en duurt ongeveer twee uur en we vonden het een heel goede film. Hij komt in augustus in Nederland in de bios en is een aanrader, echt een film van Steven Spielberg. Na de film lopen we nog even langs de winkels, maar we besluiten al snel lekker naar huis te gaan om daar een avondje lekker thuis te zijn. We gaan nog even op onze IPad internetten, tv kijken ( heel veel leuke series en spelshows ) en onze ijsbakjes wat leger maken. Ook gaan we zometeen als ik dit op internet heb gezet een uurtje in de hottub die echt heerlijk is. Kaartjes zijn nog niet gelukt, stand is nu 3-2 voor Dallas, we blijven zoeken. Maar nu eerst wat drinken inschenken want de hottub wacht.... We bubbelen ook voor jullie hoor haha

Tot snel vanuit Miami, THE place to be!!

Dikke kus!!

• 11 Juni 2011 - 06:13

Janie:

Hay lievers ja hoor ik weet al wat er gaat gebeuren als je weer thuis bent
    hahahahah Ook maar zo een hottub in de tuin ik heb er beelden bij Johan van Telelingen maak je wel genoeg foto.s want dat wel ik wel zien jullie samen in een tobe hahahahahaha dikke kusssssssssssssssss xxxxxxxxxxxxxx

• 11 Juni 2011 - 10:17

Micky:

sjesus..........zo te lezen helemaal toppie......
    als ik het zo allemeaal lees
    wordt het binnen 10 jaar vaarwel zeggen??????
    maak er nog wat leuks van die paar dagen nog!!!
    dikke kus van on

• 11 Juni 2011 - 22:08

Erwin:

Ik wil ookkkkkkk
    Leuke verhalen hoor mannen.
    Geniet er maar van.
    Laters
    Erwin

• 12 Juni 2011 - 08:02

Hans & Roel:

Ja je hebt gelijk, wat alt er nu nog te beleven in die vakantie van julllie, twee luie varkens in een hete tobbe, zelfs daar kan ik niets meer mee.

Die spaanse maria, was die zo lelijk dat jullie je rotschrokken.
    of wou ze meteen achter jullie aan door de drie slaapkamers.

Ik zou maar oppassen als ik jullie was, jullie gaan je nog vervelen die laatste dagen daar.

Zonde van je tijd, ga eens op zoek naar een paar alligators, of haaien, dan hebben wij hier ook weer wat spanning.
    Ben benieuwd naar de volgende episode

• 12 Juni 2011 - 14:32

Willemien :

Hoi jongens ,lekker om nu in zo een mooi huis te wonen, jammer dat het allemaal zo snel gaat !! Maar jullie hebben nog een hele week ,ik zou zo zeggen geniet er nog maar lekker van!! Ja,ja ik zou wel samen met Janie in de hottobbe willen ,lekker met een lekker ijsje en een lekker toetje!! Misschien moet ik maar eens samen met haar daar naar toe gaan (tenminste als mijn Marleen niet jaloers wordt) grapje.Die nemen wij ook gewoon mee.Genoeg gedroom ,deze reizen laten wij aan jullie over en wij lezen de verhalen dan wel. Nog veel plezier van ons en XXX groetjes.

• 13 Juni 2011 - 12:25

Stefan En Rebecca:

He Mannen,

Wat heerlijk om te lezen dat jullie het zo lekker hebben! Kan ook bijna niet anders als ik de website van jullie optrekje in miami zie! We genieten heerlijk met jullie mee en hebben een heel klein beetje het gevoel dat we erbij zijn. Het schiet al op, dus geniet nog lekker even van de laatste dagen! Tot gauw, xxx

• 13 Juni 2011 - 15:35

Lianne:

Bubbel bubbel, wat een leven!!! Met een bak ijs in de hottub, wie wil dat nou niet???????
    Klinkt wederom errug goed allemaal, geniet ze maar weer!!!