Everglades and we must Go back! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Johan en Martin - WaarBenJij.nu Everglades and we must Go back! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Johan en Martin - WaarBenJij.nu

Everglades and we must Go back!

Door: JohanenMartin

Blijf op de hoogte en volg Johan en Martin

17 Juni 2011 | Verenigde Staten, Miami

Dit op internet zettend zitten we op onze laatste avond in Casa MaJo na te genieten van alles wat we hebben beleefd de afgelopen tijd. Hier de afgelopen laatste drie dagen:

14 juni 2011

We zouden vroeger opstaan, maar gisteravond kwamen we erachter dat het vanuit Miami maar iets meer dan een uur rijden is naar de Everglades. De Everglades zijn een groot  moerrasgebied in Florida waar je allerlei soorten dieren vind met als meet belangrijkste natuurlijk de alligator. Ook is het er vaak heet en heel vochtig. We worden dan ook pas rond achten wakker van de wekker en na het douchen ontbijten we met een goede uitsmijter. Rond tienen rijden we weg vanaf ons huis richting de Everglades waar we dus een uurtje later aankomen bij het Everglades Safari Park. Op de weg langs de Everglades heb je heel veel bedrijven die airboat rides aanbieden, maar wij hebben op internet deze uitgekozen. Aangekomen bij het park merken we gelijk dat de temperatuur hier even wat hoger ligt dan in Miami, pffff wat heet. ( het zweet droop echt letterlijk van ons gezicht ) We kopen de tickets en gaan eerst naar een showtje kijken van een man die verteld hoe de alligators en krokodillen leven, dat ze helemaal niet zo gevaarlijk zijn als Animal Planet ons doet geloven op tv, en noemt de mens het grootste gevaar ( de manier waarop hij dat deed was erg angstaanjagend ) Na de show met wat alligators die hij voert en heel dicht bij z'n gezicht laat komen ( sorry geen sensatie, de alligator hapte niet.... ) mogen we een baby alligator vasthouden. Ik besluit het om te doen en eenmaal in m'n handen begint ie heel hard heen en weer te gaan met z'n lichaam en staart, greepy... Hij voelt trouwens erg hard en toch weer zacht aan en een beetje rubberig en breekbaar. Z'n naam was trouwens Schnappi, maar volgens ons heten ze sinds dat liedje allemaal zo. Nadat ik maar al te graag Schnappi teruggaf aan de verzorger lopen we een soort Trail op houten planken langs allemaal moerasjes met veel baby alligators en mooie planten en veel vlinders. Dan gaan we naar onze airboat. Twee jaar geleden hebben we al zo'n tocht gemaakt, maar toen op een kleine en wat dieper in de Everglades en die gingen toen ook door de mangrovebossen. Dit keer zitten we op een grote airboat met ongeveer 15 mensen en krijgen we allemaal oordopjes ( geen overbodige luxe ) want als die boot eenmaal is gestart met z'n propellers hoor en versta je elkaar echt niet meer.  Ook hadden we ons gelukkig weer ingesmeerd met anti muggenspray met deet want de musquitos waren weer lekker aanwezig. De bestuurder van de airboat start z'n beide propellers en dan merk je pas hoe krachtig deze platte boot is. Hij is zo plat zodat ie door het moerras kan en dus ook op heel ondiepe stukken uit de Everglades kan komen. We varen door een mooie soort van vaart met aan alle kanten planten, mangroves en zien allemaal soorten dieren. Twee jaar geleden hadden we niet veel geluk en zagen we maar ongeveer in totaal 5 alligators, nu hebben we er misschien wel meer dan 20 gezien, van heel kleine tot heel angstaanjagend grote. Het is mooi om te zien hoe snel ze zijn in het water en hoe ze zich verstoppen in het water en je ze bijna niet ziet. Het blijft ongelofelijk om ze weer in de echte natuur te zien. Ook zien we veel vogels en zien we wat schildpadden. Fotograferen was soms wel lastig omdat wanneer je rechts zit de alligators of schildpadden natuurlijk weer links zwemmen, maar we hebben ze mooi op de gevoelige plaat van Joop hoor! Op een gegeven moment zet ie de boot uit en liggen we stil op een groot stuk van de Everglades en waar je kijkt zie je moerras, moerras en moerras. Het is echt heel groot. Ook merk je gelijk dat het hier echt bloedheet is, iedereen was blij dat ie de motoren weer startte en de heerlijke wind van de snelheid die de boot maakt weer wat koelte bracht. Na een kleine drie kwartier varen komen we weer terug bij het park en hebben we veel gezien en weer een goede indruk van het zo bekende gebied gekregen. Ook vinden we het leuk dat we dit keer op een grote boot zaten en weer een ander gedeelte hebben gezien, wat toch weer anders was als toen. Na een verkoeling gekocht te hebben rijden we rond 13.30 uur weer terug naar Miami. We gaan richting de Aventura Mall om de allerlaatste dingetjes voor de lieve achterblijvers thuis te scoren. Ook wij slagen weer bij onze winkel, en mogen er weer niet meer in deze vakantie. Na het shoppen gaan we naar huis om ons op te maken voor de avond. We gaan vanavond naar Bayside, een soort van overdekte markt/winkelcentrum bij de haven van Miami en heel erg gezellig savonds met wat artiesten en veel leuke restaurantjes, barretjes en een Bubba Gump. ( het restaurant van de film Forrest Gump ) en gaan daar nog een keer lekker eten. Ja, Steefie en Rebec ik heb me gewaagd aan de Shrimps Heaven ( je krijgt dan vier puntzakjes met in totaal dertig garnalen van groot naar klein en allemaal verschillend bereid ) en ik heb het helemaal opgekregen ( al zei Mart dat ik na het eten roze was en als een garnaal uit m'n ogen keek ) Rond 22.00 uur verlaten we het gezellige Bayside en rijden we nog even naar Ocean Drive, waar we nog wat drinken op een terrasje. Het is hier altijd een gezellige drukte en de neon lichten van alle hotels en restaurants hebben echt iets aantrekkelijks en gezelligs. Tegen elfen zijn we aardig moe en rijden we naar huis. Het was echt weer een verschrikkelijk leuke dag en de Everglades waren weer super. Moe vallen we in slaap van deze heerlijke dag.

15 juni 2011

Goedemorgen op de 1 na laatste hele vakantiedag van deze vakantie. Na eerst weer lekker wakker te zijn geworden in onze hottub en ons lekkere fruitontbijt en ons lieve neefje Aaron te hebben gefeliciteerd met z'n verjaardag ( 11 alweer ) hebben we gisteren besloten om de laatste twee dagen heel heeeel rustig aan te doen en allebei de dagen overdag op het heerlijke strand van Miami South Beach door te brengen. Nog even twee dagen niets aan ons hoofd en genieten van de zon, zee en rust ( al is het al ontzettend druk op het strand, wil niet weten hoe dat in juli/augustus moet zijn .... ) we komen rond 11.30 uur aan in South Miami en parkeren de auto zoals vertrouwd twee blokken weg van het strand. Het weer is trouwens echt weer prachtig en heerlijk heet zoals tot nu toe alle dagen in Miami, hoor van iedereen uit Nederland dat het bij jullie trouwens  heel slecht is.... Dus nu het nog kan nog lekker even bakken en zonnestralen op ons lichaam laten vallen. Smiddags hebben we trouwens ook een vast ritueel als we een stranddag hebben. We halen dan lekker Starbucks drinken en nog wat lekkers om te eten, live youre life the American Way.... Ook liggen we altijd gewoon op onze handdoeken op het strand daar de bedjes met parasol gewoon 32 dollar kosten...en wij dat teveel geld vinden dus gewoon hoppa handdoeken op het witte strand en liggen. Om 15.30 begint de lucht te betrekken en hebben we weer genoeg zonne energie ons lichaam ingepompt en zoeken we de auto op om naar ons huisje te gaan. Daar aangekomen schijnt de zon bij ons ( North Miami ) gewoon nog volop en gaan we nog even relaxt in de hottub met de nog resterende champagne ( voor Mart dan hè....maar ik geniet wel van dit moment en deze luxe... ) Vanavond eten we gewoon thuis en maken lekker broodjes en wat vers fruit. Rond 19.30 uur verlaten we ons optrekje weer en gaan we nog even sfeer snuiven op Lincoln Road. Nog even een laatste keer deze vakantie de gezelligheid proeven op wat wij toch misschien wel de leukste straat in Miami vinden. We lopen weer lekker rond langs alle winkeltjes en gaan dan wat drinken bij de heel mooie winkel van Nespresso. Ja Ruud, hier moet jij ook heen mocht je hier ooit zijn, alleen wat een dure koffie..... Voor een latte Machiato en een warme kop chocola moesten we 15 dollar betalen en George Clooney was er niet eens.... Na nog wat rond gelopen te hebben en ons weer verbaasd te hebben aan de meest verschillende types mensen rijden we rond 22.00 uur terug naar huis om nog even tv te kijken en onze verslagjes van de afgelopen twee dagen te tikken om vervolgens te gaan slapen, met in ons achterhoofd dat morgen de laatste hele vakantiedag is.... Willen er niet aan denken!!

16 juni 2011

Vroeg wakker allebei. We kunnen maar niet echt wennen aan de bedden en zijn vaak wakker snachts. We hebben alledrie de bedden gehad ( slapend Hans en Roel ! ) maar geen van allen ligt super lekker. Daarom is het maar goed dat we zalig veel op het strand liggen uit te rusten haha. Vandaag onze laatste vakantiedag en hoe raar het ook klinkt die drie weken zijn veels te kort geweest en we kunnen nog veel meer dingen bedenken wat we willen doen hier, maar we mogen niet klagen toch na weer een fantastische reis.... En we hebben natuurlijk nog een hele dag waar we ontzettend van gaan genieten en nog 1 keer alles een keer goed tot ons nemen ( letterlijk en figuurlijk, want aangekomen zijn we toch al... ) Na ons ontbijt rijden we rond 10.00 uur voor onze laatste stranddag richting South Beach en komen een half uurtje later aan. Tot 16.00 uur genieten we van alles wat het strand zo heerlijk maakt, de zon, zee, het mooie water, de rust, en het ultieme vakantiegevoel met de Starbucks natuurlijk tussendoor. Jammer genoeg komt het zand er gratis bij. Rond 15.00 uur ging het wat harder waaien en dan is zand erg irritant. ( lees: we werden half gezandstraald ) Na het strand gedag gezegd te hebben met de belofte om zeker terug te komen zoeken we de auto op richting ons huisje met een tussenstop bij Jamba Juice voor onze real fruit smoothie, zo lekker... Eenmaal thuis gaan we lekker op de steiger zitten in de banken en drinken onze smoothie op tijdens het tot rust komen met het lezen van een boek. Allebei ook met een gevoel wat je altijd hebt als de vakantie bijna is afgelopen, een naderend rot gevoel. Maar we gaan vanavond nog lekker uit eten en shoppen en morgen vertrekt het vliegtuig pas 21.30 uur dus morgen ook nog, al doe je op zo'n dag toch niet veel omdat je al met je gedachten bij de terugreis bent, maar toch. We frissen ons op en we kunnen echt zeggen dat we goed bruin zijn, heerlijkkkk. Rond 19.00 uur rijden we weg in de richting van Aventura Mall om toch nog eens te kijken of we niets gemist hebben wat we echt willen hebben ( haha morgen maar hopen dat de koffer dicht kan... ) en ze hadden zelfs sale bij onze winkel pfffff wie heeft ons ooit deze winkel aan de aandacht gebracht..... ( dank je wel lieffies haha ) Na de Mall rijden we naar Denny's waar we ook hebben gegeten in Key West en waar we nu ook weer heerlijk eten voor echt weinig geld, hoe kunnen ze het er voor maken of is Nederland gewoon te duur?? Na het eten gaan we lekker naar huis, we zijn best moe en morgen wordt een heeeeel lange dag, maar eerst nog dromen in ons mooie huis over de afgelopen drie ongelofelijke weken.

En dan is het toch echt gedaan met de pret en vliegen we morgen terug naar ons Nederland waar we zaterdag als alles goed gaat om 12.30 uur zullen landen op ( weersvoorspelling is super slecht ) de natte Nederlandse grond en worden we opgehaald door Ruud die ook nog eens onze Mini helemaal heeft gepoetst, we hebben onze eigen Mini Kuiper beheerder.... super!! Onze reis is echt enorm hard gegaan en onze gedachten gaan als in een film met flitsen terug naar alle leuke en mooie dingen die we hebben gedaan en gezien. We hebben het er ook vaak over dat we sommige mensen dit zo graag zouden willen laten meemaken, om te laten zien hoe genieten dit is., om te laten zien hoe geweldig reizen is en wat dat met je doet. Van de eerste verschrikkelijke nacht, de luxe cruise met alles erop en eraan, de mooie eilanden en natuurlijk de laatste twee super weken hier in the USA..... Nu al weer voorbij.... Het was super... We zijn niet echt uitgerust ( je doet toch altijd weer veel ) maar wel tot rust gekomen. Vakantie.... Zalig.... Cruisen..... Luxe..... Florida is Super, Amerika is echt ons vakantieland, Amerika is......, Amerika.... hopelijk tot snel!! Maar voor nu Lets Fly back, we are coming home!! ( omdat het moet.... )

We vonden het super leuk om te lezen hoe jullie ons allemaal op jullie eigen manier volgden en alle leuke lieve berichtjes zijn zo geweldig om te lezen... Bedankt allemaal...

Dikke kus en nu echt allemaal weer tot snel!!

• 17 Juni 2011 - 05:43

Hans & Roel:

hoi boy's,
    Ja, ja alleen maar slapen in drie verschillende bedden, maak dat mijn kat maar wijs.
    Straks gaan jullie nog zeggen dat jullie apart geslapen hebben.
    In iedere kamer een anders feest denk ik meer.
    Maar ja, zou ik ook niet toegeven.

kijk zo'n tripje met die boot supergaaf, alleen johan, wat was nou de afspraak, je zou martin een zetje geven. Jammer maar ok, het lijkt mij machtig mooi zo met zo'n boot over het water, tussen de krokodillen door.
    Mochten jullie niet eens een stukje zwemmen daar, dan is er weer echt avontuur in de vakantie.

Die zweetdruppels, was dat van de hitte of was het angstzweet voor als er een zou happen.
    Trouwens krokodil is ook heel lekker op je bord hoor gegrild met een sausje zijn ze heel erg kalm.

Nou martin wat denk je, misschien kom je je favoriete douaneboy weer tegen op de vluchthaven, mag je voor vertrek nog even apart met hem (niet jaloers worden he johan, gun hem zijn pleziertje).

Ik heb schiphol al gebeld, dat ze naar twee dikke nepnegers met opbollende koffers moeten uitzien, toch leuk dan, aan het eind van de vakantie nog even apart met de nederlandse douane.

Jongens goede thuisreis, en een happy jetlag toegewenst.
    het was weer leuk om mee te kunnen lezen, hoe jullie genoten hebben van je vakantie,

• 17 Juni 2011 - 05:47

Janie:

Ja nu zit het er alweer op en wat hebben jullie veel beleefd maar aan de andere kant ben ik ook weer blij als jullie heel huids in holland aankomen Maar ja dat hebben moeders Lieve schatten tot zaterdag dikke Kus xxxxxx

• 17 Juni 2011 - 07:11

Henk:

de reis verslagen die ik weer heb mogen lezen van jullie waren in 1 woord GEWELDIG

• 17 Juni 2011 - 10:05

Willemien:

Hoi jongens, ik begrijp jullie gevoelens , maar zover ik het heb kunnen volgen hebben jullie het geweldig gehad!! Bedankt voor de leuke verhalen en wij wensen jullie een goede terug reis en hopelijk tot gauw!! liefs en groetjes van ons.( Emily is geslaagd voor haar eind examen ).