Relaxdag en Addo - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Johan en Martin - WaarBenJij.nu Relaxdag en Addo - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Johan en Martin - WaarBenJij.nu

Relaxdag en Addo

Door: Johan en Martin

Blijf op de hoogte en volg Johan en Martin

16 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hey lieve volgers,

Het blijft genieten terwijl de roller coaster door rolt met ons aan boord.

Vrijdag 15 juni 2012

Vandaag weer de wekker omdat we weer verder zuidwaarts reizen. Vandaag de reis van East London naar Port Elizabeth, waar we twee nachten zullen overnachten bij Bed & Breakfast Bayside. We rijden rond 08.00 uur weg voor een rit van ongeveer 4 uur rijden. Je merkt dat we nu echt uit de bergen gaan en naar het zuiden rijden via de kust. Onderweg staan we een half uur stil vanwege wegwerkzaamheden. Ze gooien hier dan de ene kant een half uur dicht en dan weer een half uur de andere kant, maar met Hazes op de radio gaat dat goed. We komen rond 13.00 uur aan bij de B&B. De eigenaresse Stephanie staat ons al op te wachten met haar zoontje Hugo, die ze zelf terrorist noemt... We krijgen kamer drie en de inrichting is helemaal onze smaak, een beetje wit beachie achtig. We laden alles uit, kleden ons om ( het is heerlijk zonnig en warm weer, dus korte broek en slippertjes ) en gaan dan kijken in de stad Port Elizabeth. Eerst bij het strand en de grote pier en dan bij The Boardwalk, een groot entertainment en winkelcentrum, errug gezellig en het doet allemaal heel Amerikaans aan. We lopen heerlijk tot 15.30 uur te genieten en eten lekker op een terrasje een Chicken Mayo Sandwich, hmmmm. Daarna rijden we naar de binnenstad en bekijken daar wat bezienswaardigheden, waaronder The Horse Memorial, voor alle paarden die tijdens de boerenoorlogen zijn omgekomen en leren hoe de stad aan z'n naam komt. Daarna zoeken we onze kamer op en frissen ons op om vanavond uit eten te gaan en te gaan gokken! Jaaaah, er zit een casino in The Boardwalk.... Het eten is heerlijk en na drie uurtjes gokken op vooral 1 leuke kast ( stargate ) hebben we samen maar 15 euro verloren, valt mee toch voor ons gokkers.... We komen rond middennacht terug in onze kamer. Vandaag was echt een heerlijke relaxdag en een echte zon vakantiedag, zalig!

Zaterdag 16 juni 2012

We kunnen pas om 08.00 uur ontbijten, dus zorgen we dat we ook rond die tijd aanschuiven. We maken ook kennis met de man des huizes, Clifford. Het is een leuk gezin en de Bed & Breakfasts bevallen ons wel, je komt echt bij de mensen thuis en die zijn zo gastvrij. Ook dit ontbijt ontbrak weer aan niets. Na het goede begin van de dag, pakken we onze spullen voor de dag in en vertrekken richting Addo. Hier zit Addo Elephant National Park, waar we vandaag weer met eigen auto doorheen gaan rijden om wild te spotten. Dit is het laatste Park dat we bezoeken met wild, dus goed opletten. We gaan als het goed is nog veel meer dieren zien deze vakantie, maar niet meer in Wild Reservaten. Rond 10.00 uur rijden we naar binnen. Dit park is ook weer heel anders dan de andere, en achteraf vonden wij van de wildparken Hluluwe-Imfolozi de mooiste, Kruger was het speciaalst en Inkwenkwezi het bijzonderst. Na twee uur spotten hebben we veel vogels gezien, veel herten, zebra's, schildpad en zwijnen en 1 Olifant. Dan rijden we naar het zuidelijke deel van het park en de eerte auto die langs komt stopt ons en verteld dat er twee Leeuwen in het gras liggen bij de drinkplaats. We rijden ernaartoe en kunnen ze niet vinden. Een andere auto wijst ze precies aan en we parkeren de auto om ze tebekijken. We kunnen ze heel slecht zien omdat ze tussen bosjes liggen. Dan komt er 1 omhoog en hij is echt heel mooi. Het zijn twee mannetjes Leeuwen met mooie bruine zwarte manen. We staan er ver vanaf. Na twee uur blijven kijken hebben ze zich twee keer laten zien en twee keer omgedraaid en gewassen. Het blijft bijzonder dit... We blijven zo nog een uur staan. Ondertussen kwam er een groep zwijnen, die in 1 keer doorhadden datde Leeuwen daar lagen. De oudste lijkt de Leeuwen een beetje uit te dagen terwijl de kleintjes op een grote afstand staan, een leuk schouwspel volgt. Dan komt er een Buffel drinken en de twee Leeuwen richten zich op, maar geen aktie. Na drie uur spotten en wachten liggen ze nog op hun zelfde plaats en zijn ze niet van plan die te verlaten. Ook leuk om te zien, hoe snel het gerucht gaat, want heel veel auto's komen kijken en rijden op en aan. Rond half vijf houden we het voor gezien en zoeken de uitgang op en zien nog een Olifant, die duidelijk niet vrolijk is. We rijden naar ons huisje en rusten even uit alvorens we nog wat gaan eten bij Wimpie en nog twee uurtjes het casino opzoeken, en quite spelen. Daarna rijden we moe van een lange dag terug en kijken we nog wat voetbal en tik ik het verslag. Alweer twee dagen voorbij. Morgen richting de tuinroute en het Tsitsikamma Bos, wat weer lang rijden is. Dus wekker op 06.00 uur en rusten maar. Op naar weer een nieuw hoofdstuk!

Voor morgen, iedereen duimen, duimen en bidden dat er een wonder gebeurt met Oranje.... Wij zitten er ook weer klaar voor hier, Go Oranje!!!

• 16 Juni 2012 - 21:14

Hans & Roeland:

Ja lekker rustig zo te lezen, jullie hebben het deze twee dagen zelfs gewonnen van die twee leeuwen denk ik, die waren nog activer dan jullie.
    Zelfs bij het gokken niet bankroet gegaan.
    en wat lees ik morgen de intratuin route en het amsterdamse bos, nou bijna thuis zou ik zeggen.
    Hoe gaat het met de auto rijdt hij nog wel of heeft hij een paar kromme wielen en komt de stoom onder de motorkap uit.
    jongens maak nog een beetje lol met wat rijksambtenaren en/of wilde dieren. (olifant op de motorkap of zo)dan lezen we hier ook wat meer aktie.
    en ja wat morgen betreft, ik heb het vandaag weer gehoord "ALLES IS NOG MOGELIJK" nou ik moet het nog zien.
    De groeten aan de bosnegers en welterusten

• 16 Juni 2012 - 21:40

Janie:

Hay lievers kom net binnen van Aaron zijn verjaardag en natuurlijk ging het ook over jullie van iedereen de groetjes en van mij een dikke kus xxxxxx

• 16 Juni 2012 - 23:17

Erwin:

Wat een supervakantie is dit....Wow. Verhaal van die twee leeuwen erg spannend om te lezen.
    Genieten jullie nog maar ff.

• 17 Juni 2012 - 09:04

Ira:

Hoi hoi, ben eens lekker gaan zitten om al jullie verslagen te lezen. Het klinkt alsof jullie genieten! Voor mij ook leuk om te lezen en herinneringen op te halen aan mijn rondreis. Ik heb ook in Mlilwane geslapen, vond het daar zo leuk! Voor jullie nu te koud, maar wij hebben daar een middagje aan het zwembad doorgebracht, die door de dieren werd gebruikt als drinkplaats, erg apart! Geniet nog ff lekker!! Groetjes,
    Ira

• 17 Juni 2012 - 13:59

Kim:

Jullie gaan alleen voor de leeuwen zeker?! Onze leeuw is ook alweer aan het brullen... Hup Holland Hup!!!

• 17 Juni 2012 - 16:28

Marjolijn:

Hallo lieve Johan en Martin,

Wat een verhalen, zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin in jullie African Dream. Heel gaaf hoeveel prachtige dieren jullie al gespot hebben, en de Big 5 is ook al in de pocket, GEWELDIG. Ben benieuwd hoeveel fotopagina's deze reis voor jullie gaat opleveren. De HEMA is waarschijnlijk nu al heel gelukkig met jullie bestelling in de fotoshop, hihihi
    Nog heel veel mooie vakantiemomenten voor jullie en blijf genieten!
    Liefs vanuit Nederland, x Spooky

p.s prettige wedstrijd straks. Zou het dan toch mogelijk worden??? HUP HOLLAND HUP!!!!!!!

• 17 Juni 2012 - 19:22

Stefan En Rebecca:

Wat een leuk verhaal weer! Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan zeg! Op dit moment zitten jullie vast het NL elftal te kijken en heel gefrustreerd te zijn, want het is nu 1-1.... Het gaat niet zoals het moet... Hopelijk is de wedstrijd nog de goede kant op gegaan als jullie dit lezen!
    Geniet nog heerlijk, enne... Stuur een beetje van jullie om deze kant op :-)

Liefs van ons!