Vlucht en Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Johan en Martin - WaarBenJij.nu Vlucht en Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Johan en Martin - WaarBenJij.nu

Vlucht en Niagara Falls

Door: Johan en Martin

Blijf op de hoogte en volg Johan en Martin

21 Augustus 2013 | Canada, Niagara Falls

Hallo Holland,

Alweer twee dagen onderweg met The Canadian Way en dat valt niet tegen, wat hebben we al weer veel meegemaakt tot nu toe en al veel gezien. Hieronder de afgelopen twee dagen van onze reis.

Maandag 19 Augustus 2013

Het lekkere van vakantie? Als je wekker gaat en wetend dat vandaag je vliegtuig vertrekt naar een nieuw hoofdstuk. We pakken rustig de laatste dingen in en rond 11.00 uur rijd Johan's moeder ons naar Schiphol. Wij blij, zij blij met vier weken de Mini Kuiper. We checken in en een half uur later staan we weer achter de douane. Hoe vaak je ook op Schiphol komt, het went nooit en het blijft een speciale wereld op zich. We eten en drinken nog wat en om 13.45 uur gaan we naar de gate waar het vliegtuig van Air Transat al staat te wachten. Alles gaat mooi op tijd en rond 14.30 uur mogen we gaan boarden. We zitten helaas niet bij het raam, maar in het midden, waar drie stoelen zijn. Er zit al een pakistaanse man, en bij het zitten ruik ik hem meteen. Die man heeft waarschijnlijk alle pakistaanse kruiden en specerijen gegeten die er zijn en dan ook nog eens allemaal tegelijk. Volgens mij komt het door z'n porrien naar buiten. Gezellig om daar acht uur naast te zitten. We stijgen op en krijgen wat te eten. Voordat we trouwens eten kregen moesten we een uur lang vast blijven zitten wegens enorme turbulentie. Zo erg hebben wij het ook nog niet mee gemaakt, het vliegtuig schudde lekker heen en weer. Rond 17.30 uur plaatselijke tijd landden we op Toronto Airport. De rij van de douane is net als in Amerika lekker lang, maar hier mogen we gewoon met z'n tweeen bij de balie komen en geloof het of niet, ook Martin wordt zonder morren toegelaten tot Canada, ach ze zullen wel niet beter weten haha. Dan lopen we richting Budget om onze huurauto voor de komende vijf dagen te halen. We krijgen een zilveren Huyndai Santa Fe, maar bij het checken van de auto blijken de banden heel zacht. Ze kunnen ze niet oppompen en al konden ze dat wel, dan hadden we nog een andere gewild. Je weet nooit hoe snel ze weer leeg zijn. Terug bij de balie zijn er geen andere SUV meteen beschikbaar, en krijgen we een klasse groter aangeboden of we moeten een uur wachten. We accepteren de grotere auto en krijgen een Ford Flex mee. Dit is geen auto, maar een tank zo groot, waar je volgens mij gewoon je C rijbewijs voor moet hebben. Met leren bekleding, navigatie, achteruitrij-camera, alles elektrisch en wel twee rijen zitplaatsen achter ons. Zelfs als we de auto afzetten schuift de stoel automatisch naar achteren om beter uit te stappen. Eenmaal op de snelweg moesten we allebei hard lachen om hoe mensen naar ons kijken in zo'n grote pooierbak, haha. We besluiten om meteen door te rijden naar Niagara Falls. Andere optie was slapen in Toronto, maar het is lekkerder om morgen meteen op plaats van bestemming te zijn. Het rijden hier is eigenlijk precies als in Amerika, tenminste zo voelt het. Met ook overal natuurlijk MC Donalds, KFC, Burger King, etc. Na 1,5 uur rijden komen we aan en uiteindelijk kiezen we voor Comfort Inn. Hier slapen we twee nachten. Het is al 21.30 uur als we op de kamer komen. Twee grote bedden, een bad, who needs more? We halen nog ff wat te drinken, douchen ons nog heerljk en then we call it for the night. Het was een lange dag, zo'n reisdag hakt er altijd goed in. We zijn in Canada, the journey can begin, maar eerst niets anders dan slapen! Morgen de eerste echte dag met gelijk iets wat hoog op onze bucketlist staat, de Niagara Falls. Sweet Dreams!

Dinsdag 20 augustus 2013

Allebei heel vroeg wakker. Om 5.45 uur zijn we klaar wakker en besluiten om lekker rustig aan te doen met douchen en aankleden, het is tenslotte vakantie. Rond 07.30 uur gaan we ontbijten bij Diner Wimpie. Eieren, ham, bacon, koffie, thee en french toast (wentelteefjes). Dit vinden wij zo lekker om te doen, relaxed ontbijten en als het dan ook nog in een diner is, zijn we helemaal blij en kan de dag niet beter beginnen. Rond 08.30 uur rekenen we af en rijden we richting the Falls. We zijn allebei toch best zenuwachtig wat we gaan aantreffen, de verwachtingen zijn hoog. Het weer is trouwens perfect en het belooft een zonnige dag met 31 graden te worden. We parkeren de auto voor 12 dollar dicht bij the Falls. Niagara Falls is trouwens een stadje op de grens met Amerika die gescheiden word door de rainbow bridge. Vanuit Canada heb je de mooiste en beste uitzichten dus geen Amerika, Mart ook weer blij want anders moet je de douane weer door. Ook heb je dichtbij the Falls, Clifton Hill. Deze straat is echt een pretpark op zich met allemaal fun houses, zoals Ripley believe it, spookhuizen, Guiness Book, Museum of Wax enz. Wanneer je je auto parkeert loop je door deze lange straat naar the Falls en je waant je echt in een pretpark, super gezellig! Je hoort trouwens het water al bulderen en eenmaal aangekomen bij het park Niagara Falls zie je the Falls opdoemen en WOW!... Wat mooi en wat een water. Eerst zie je de American Falls en in de verte de Horshoe Falls. Prachtig! Het is vroeg maar al erg druk. Bij de tour Maid of the mist is het een drukte van belang. Wij lopen iets verder en om de hoek staat niemand terwijl je daar ook kaarten kan kopen. We kopen de kaartjes, maar gaan pas vanmiddag met de boot naar the Falls. Je mag zelf bepalen wanneer je terug komt. Wij lopen eerst het hele park af en stoppen vaak om veel, heel veel foto's te maken. Jopie en Jopie van Tellingen zijn er en dat zullen ze weten.. Hihi. We lopen helemaal naar de Horshoe Falls en die zijn echt adembenemend... Wat een water en wat een kracht. Hier doen we de Journey behind the Falls. Met een lift ga je in je gele poncho naar beneden, waar ze vroeger tunnels hebben gegraven die je meenemen naar de zijkant van the Falls en echt achter de Falls. Aan de zijkant is het net of het regent, je wordt helemaal nat, dus de poncho's zijn top! We lopen verder door de tunnels, die heel glad zijn en dan kom je nog op twee punten waar je echt achter de waterval staat en het gewoon donker is en koud. Weer een belevenis rijker gaan we weer met de lift naar boven en kopen de foto's die van je gemaakt worden. We staan er goed op (maar dat kan natuurlijk ook niet anders haha). Dan eten we wat bij de Burger King en daarna gaan we weer terug naar allebei the Falls, want we kunnen er geen genoeg van krijgen. Die uitzichten... Dan gaan we naar the Maid of the Mist boten. Allebei vinden we dit vooraf de leukste excursie van Niagara en achteraf was ons voorgevoel goed. Wat een belevenis en wat hebben we gelachen en vooral wat werden we nat. Eenmaal bij the Horshoe Falls gaat de boot echt bijna onder de waterval en wij stonden helemaal vooraan (mochten als 1 van de eerste de boot op), met als gevolg dat het net is alsof je in een keiharde regenbui terecht komt. Johan schreeuwde steeds go Back, go Back. Ook hier kregen we gelukkig allemaal blauwe poncho's, waaronder de camera goed verstopt zat... We waren echt zeik zeik, zeiknat! Maar echt te gaaf, leuk en super. De foto's van bovenaf zijn trouwens echt mooi met die boten, het is net alsof er allemaal smurfen op de boten staan... Dan gaan we naar de Skylon Tower die je met een gele lift naar een heel hoog uitzicht platform mee neemt. De uitzichten vanaf hier op de watervallen en de stadjes Niagara Falls, Canada en Nigara Falls, New York in Amerika zijn prachtig en mede door het stralende weer. Moe maar voldaan gaan we met de lift weer naar beneden en zoeken we de auto op. Het is inmiddels 16.00 uur en we willen ons gaan opfrissen voor de avond even bijkomen van een heerlijke, drukke dag. Onderweg naar de auto nog een heerlijke ijsje gegeten van coldstone, maar dat was net te veel. We konden hem beide niet op (Ja, ja, zelfs ik niet...) en vanavond maar niet uit eten, maar gewoon iets makkelijks eten als we nog trek hebben.... Al had Mart zin in een steak, die komt later nog wel. Bij terugkomst in het hotel zijn we allebei goed gekleurd en verbrand. Rond 19.30 uur gaan we weer richting the Falls en Clifton Hill. We gaan naar een korte 4D movie over het ontstaan van The Niagara Falls. Tijdens de film word je een paar keer goed nat gespoten. Daarna lopen we weer langs de watervallen, die savonds verlicht zijn in vele kleuren. Het ziet er mooi uit, alleen worden we kapot gestoken door de muggen... Tja water, warmte en licht. Na dit aanschouwt te hebben vinden we het genoeg voor vandaag, zijn we moe en via het gezellige Clifton Hill met alle neonlichten, drukte en muziek zoeken we de auto op en rijden we naar het hotel. We hadden 2 dagen verwacht nodig te hebben in Niagara, maar hebben alles in 1 dag kunnen zien, dus morgen rijden we terug naar Toronto om daar de boel eens onveilig te maken en alles te bewonderen. Niagara was echt VET!! Je moet het echt ooit gezien hebben. Het is echt een aparte wereld op zich met alles erop en eraan. Er wordt volgens ons ook goed goud geld verdiend aan dit natuurwonder, want als je ziet hoeveel mensen hier lopen en wetend wat ze allemaal voor de excursies vragen... Maar het is het meer dan waard. It's Unique!

Tot snel vanuit Toronto, de grootste stad van Canada, waar ook weer vast veel te doen en te beleven is. We will see.

Dikke kus van ons!

LEUKE FOTO`S KIJK ALWEER UIT NAAR VOLGEND VERSLAG
    DIKKE KUS EN GENIET ERVAN XXXXX

• 21 Augustus 2013 - 07:28

Emily:

Ik zal wel iets gemist hebben maar wat is er dan met Martin en de douane?
    Leuk om te lezen dat jullie weer iets van jullie bucketlist hebben kunnen strepen, en dat jullie planning zo ruim was dat je nog een hele dag over hebt (na al, zo aan het begin van de vakantie) om iets anders te gaan doen.
    Veel plezier in Toronto!

• 21 Augustus 2013 - 12:17

Kim:

Geweldig weer om te lezen! Ik denk toch dat jullie wat vaker op vakantie moeten... Mis die verhalen wel tussendoor...

Geniet ervan liefjes!

Dikke knuffel

• 21 Augustus 2013 - 14:43

Willemien:

Hai, jongens het klinkt allemaal weer veel belovend!!
    Leuk om jullie blog te volgen en te genieten van jullie verhalen.
    Heel veel plezier en geniet ervan!! xxx

• 21 Augustus 2013 - 16:31

Stefan En Rebecca:

Hey mannen,

Klinkt weer gaaf zeg!! We zijn nu al benieuwd naar de foto's.
    Misschien dat de douane dit keer pas moeilijk doet bij het land uit gaan...? Dan moeten jullie
    verplicht langer blijven dalijk.... Dan komen we wel wel vaak op visite hoor!!!

Voor onze komende keer Amerika, zaten we te twijfelen om wel of niet de Niagara te
    doen, en dan inderdaad even naar de Canadese kant te rijden. Maar na het lezen van jullie
    verslag is de twijfel weg. We zijn gelijk enthousiast!! Zo vullen we elkaars to-do list elke keer
    weer lekker aan haha!

Nou geniet nog lekker even verder en tot het volgende verslag.

Kus van ons!!!

• 21 Augustus 2013 - 18:35

Tonny Tolenaars:

HEY BOYS,

IK GENIET VAN JULLIE VERSLAG, EN WAT VEEL INFORMATIE AL OM TE LEZEN.

DE FOTO'S ZIJN TOP. WAT PRACHTIG DIE NIAGARA FALLS!

IK KIJK NU AL UIT NAAR JULLIE BELEVENISSEN VANUIT TORONTO.

HEEL VEEL REISPLEZIER TOEGEWENST.

LIEVE GROET VAN TONNY.

• 26 Augustus 2013 - 09:51