The end.... - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Johan en Martin - WaarBenJij.nu The end.... - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Johan en Martin - WaarBenJij.nu

The end....

Door: Johan en Martin

Blijf op de hoogte en volg Johan en Martin

13 September 2013 | Canada, Vancouver

Vier weken Canada. Vooraf denk je nog, oh wat lang en tijd genoeg. Maar, zo op de laatste avond en tijdens het uit eten gaan terug kijkend op de hele Great Canada reis, kunnen we weer niet anders dan concluderen dat het toch weer veel te snel is gegaan. Onze laatste dagen in Vancouver kunnen beschreven worden als heerlijk relaxed met de hele week een strakblauwe hemel en zon, zon, zon.

Afgelopen zaterdag kwamen we dus aan in deze grote stad en hebben toen Stanley Park gezien. Zondag 8 september hebben we het oude centrum van Vancouver bezocht met Gastown en zijn bekende oudste en eerste stoomklok en Waterfront met zijn cruiseschepen. Maandag 9 september zijn we naar Capilano Suspenionbridge Park gegaan. Dit park heeft een heel grote en hoge suspension brug en ook zijn er allemaal trails door de bossen heen op grote hoogtes en op houten stijgers. Dinsdag 10 september zijn we naar Grouse Mountain geweest. Deze hoge berg heeft een mooi uitzicht over Vancouver. Met een grote skilift ga je naar boven en eenmaal boven heb je van alles om te zien en te doen. Waaronder een vogelshow, een houthakkersshow en natuurlijk een prachtig uitzicht over Vancouver. Smiddags hebben we doorgebracht op hippie strand Wreck Beach en met een prachtige zonsondergang de dag afgesloten. Woensdag 11 september zijn we naar het Lighthouse Park geweest. We hebben de trail naar de vuurtoren afgelegd en meer, want zijn wel drie keer verkeerd gelopen... Smiddags hebben we Granville Island bezocht. Dit zijn grote pakhuizen met allemaal winkels en marktjes. Zoals bij ons Beverwijk is, maar dan aan de haven. Vandaag hebben we gewinkeld en zijn we smiddags gaan golfen in het Stanley Park. Onze handicap kunnen we helaas niet vermelden, maar geen van ons is een Tiger Woods. Wel gaaf om een keer echt te golfen. Ook savonds hebben we niet stil gezeten. Zo zijn we twee keer naar de bioscoop geweest ( Getaway en You're Next ) en vooral de laatste film was goed en eng. En we zijn een avondje wezen gokken in een heel groot casino, maar weer geen miljonair geworden... Vanavond zijn we nog in het donker de Stanley Drive Park gaan rijden en hebben toen ook nog de wasbeertjes mogen zien en een prachtige skyline by night. Ook hebben we elke dag alles heel relaxed gedaan en meerdere malen op terrasjes gezeten en genoten van het super weer. Al met al was Vancouver een top afsluiting van een top vakantie door Canada.

Alle indrukken, het rijden door het mooie, grote en ruige Canada, de vergezichten, de hoge bergen, woeste rivieren, vele watervallen en de opvallende dieren moeten thuis nog allemaal rustig verwerkt worden. Canada heeft unieke bezienswaardigheden, rust en natuur die je volgens ons niet snel ergens anders zult vinden. Ook de super excursies maakten deze reis weer onvergetelijk. Een maand lang samen weg zijn vonden we heerlijk en samen een onbekend land bezoeken blijft iets fantastisch en moeilijk uit te leggen, maar reizen haalt iets bij je naar boven wat zo gelukkig maakt. We kunnen nu al niet wachten op de volgende reis, maar zoals al gezegd, eerst dit allemaal maar eens rustig verwerken.

En dan is het echt tijd om gedag te zeggen. Nog 1 keer slapen in Vancouver en morgenochtend nog 1 keer heel goed Canada in ons opnemen en diep inademen en dan neemt het vliegtuig ons om 15.25 uur mee naar Nederland, waar we zaterdag rond 11.45 uur zullen landen. We danken iedereen voor het volgen en voor hun leuke en grappige reacties. We zeggen dag rust, dag vogels, dag beren, dag orka's en tot ziens Canada. We hebben van je genoten!

Tot snel allemaal! We are coming home!!

Veel liefs van ons!

• 13 September 2013 - 08:44

Marjolijn:

Ah shit, het zit er alweer op... Het minste stukje van de reis, hoewel het thuiskomen ook altijd fijn is.
    Have a safe flight!
    X

• 13 September 2013 - 09:20

Wim:

Hey mannen,

Jammer dat het er weer op zit maar met de vele foto's kunnen jullie vaak in gedachte weer terug. En inderdaad is thuis komen ook altijd lekker. Goeie reis en tot morgen.

Dikke kus

Wim

• 13 September 2013 - 10:10

Stefan En Rebecca:

Hey mannen,

Het was weer super leuk om met jullie mee te lezen!
    Voor nu een goede reis terug en we kijken uit naar een date
    met alle foto's en verhalen!

Dikke kus van ons

• 13 September 2013 - 12:41

Haronsel Balletjes:

Nou wat ik al zei he, het verhaal eindigt met twee duffe toeristen, die alle bezienswaardigheden af sloffen voor een fotootje.

liepen jullie gewoon in de rij mee of vielen jullie nog wel een beetje op.

nou ja kom je in ieder geval uitgerust thuis aan, zullen jullie wel nodig hebben.

maar, Martin je weet het nooit he, de douane komt weer in zicht, niet wanhopen houd moet eens moet het weer lukken.

goeie thuisreis zonder turbulentie (die hebben jullie deze vakantie al genoeg gehad)

Groetjes Roeland en Hans

• 13 September 2013 - 16:56

Willemien :

Hoi jongens,genoten van jullie verhalen.
    Wensen jullie een goede terug reis!!
    Groetjes van ons xxx

NOU HOOP RUSTIGE VLUCHT EN SPREEK JE WEER IN HOLLAND

DIKKE KUS TOT GAUW XXXX

• 13 September 2013 - 19:20

Tim Sandy Jesper En Celine:

Een hele goede terug vlucht en we zien en spreken elkaar gauw dikke kus van ons

• 13 September 2013 - 22:59

TONNY:

LIEVE JOHAN EN MARTIN,

JA HELAAS, DE VAKANTIE IS VOORBIJ.

MAAR DE MOOIE HERINNERINGEN KAN NIEMAND JULLIE MEER AFPAKKEN.

WAT EEN GEWELDIGE REIS DOOR CANADA HEBBEN JULLIE BELEEFD.

HEEL VEEL DANK VOOR DE MOOIE REISVERSLAGEN EN LEUKE FOTO'S.

GOEDE VLUCHT TERUG EN IK ZIE JULLIE SNEL!!

VEEL LIEFS VAN TONNY. DAG JONGENS XXXX.

• 16 September 2013 - 07:47

Tjarda:

Het lieverds,

Wat een super reis hebben jullie gemaakt! Fijn dat jullie zo hebben genoten, reizen vergroot je wereld inderdaad jongens, letterlijk en figuurlijk. Zo heerlijk om eens verder dan ons kikkerlandje of het all inclusieve hotel in Turkije te kijken en het echt te ervaren! Heel veel sterkte om weer aan het werk te gaan, ik hoop dat jullie jet lag mee valt!

Dikke kus vanuit hoi an, Vietnam

Tjarda