Ranthambore NP deel III - Reisverslag uit Sherpur, India van Johan en Martin - WaarBenJij.nu Ranthambore NP deel III - Reisverslag uit Sherpur, India van Johan en Martin - WaarBenJij.nu

Ranthambore NP deel III

Door: Johan Wijkstra

Blijf op de hoogte en volg Johan en Martin

26 Maart 2017 | India, Sherpur

Zondag 26 maart 2017

De wekker gaat om 05.30 uur, vannacht hebben we goed geslapen. We snoozen nog twee keer en gaan dan allebei douchen en ons aankleden voor de laatste dag in Ranthambore NP. Gisteravond hebben we de foto's van de tijger van gisteren nog eens bekeken en er zitten toch mooie tussen. Ook weten we haast zeker dat er naast de tijger een ander dier ligt en bloed. Volgens ons had ie een prooi gedood. Geen wonder dat ie niet weg wilde van zijn plek. Rond 06.15 uur worden we al opgehaald door de jeep en horen we dat we in zone 10 gaan spotten naar dieren. Zone 10 is de meest ver gelegen zone. We hebben wel dezelfde ranger als gisterenmiddag. Hij verteld ons dat er gistermiddag terwijl wij de tijger in zone 7 aan het bewonderen waren, er een tijger over de stenen muur is geklommen en op de weg heeft gelopen en daarna een koe heeft gedood iets verder van de weg af. Je zal dat meemaken, eng maar ook weer erg speciaal. We gaan nog twee personen ophalen en drie keer is scheepsrecht, ook nu delen we de jeep met Ken en Dave. Gezellig! De chauffeur geeft wat extra gas zodat we op tijd bij zone 10 kunnen aankomen. Ook nu weer door een aantal dorpjes, maar je kunt merken dat het zondag is. Nog weinig bedrijvigheid, of komt dat door het tijdstip. We komen om 07.15 uur aan bij de ingang en ook dit is weer een heel ander landschap dan de andere zones. Hier vind je ook veel cactussen. De ranger vind al gauw weer een verse pootafdruk dus heeft hoop dat we misschien een tijger kunnen spotten. We rijden verder en deze zone is nog veel ruiger dan zone 8. We rijden over grote keien en zien veel spotted deers (Bambi) van de ene kant naar de andere kant oversteken. Als we verder rijden horen we dat een andere jeep een call heeft gehoord. Zo noemen ze het als andere dieren een waarschuwingsgeluid afgeven, en meestal is er dan een tijger in de buurt. We wachten een tijdje maar zien helaas niets gebeuren. Als we verder rijden zien we nog wat Antilopes en dan rijden we iets voor tienen de zone weer uit. Helaas no luck in zone 10. We rijden terug naar ons hotel en zetten eerst Ken en Dave af bij hun hotel. Zij gaan verder naar Jaipur en gaan onze blog ook lezen. Leuk! In het hotel ontbijten we en gaan daarna weer luieren en vakantie vieren aan het zwembad en doen een potje Yathzee en nemen een paar frisse duiken als we rond enen weer gaan lunchen. Waren er gister nog veel gasten, we hebben ze allemaal weggejaagd want vandaag waren er in het hele hotel in totaal nog maar 10 gasten met ons mee geteld. Vandaar een persoonlijk samengesteld menu voor ons en een ijsje toe. Rond half drie zitten we weer klaar voor onze laatste game drive op zoek naar de tijger als we tegen drieën pas worden opgehaald en horen dat we in zone 7 gaan zoeken. Zelfde zone als gister middag. De chauffeur en ranger zijn niet spraakzaam en we zijn de enige twee in de jeep buiten hun dus rijden we meteen naar zone 7. We rijden rond 15.30 uur naar binnen en hoe snel je iets herkend als je er al geweest bent. Zone 7 is trouwens helemaal niet zo groot als andere zones in het park. Als we even stilstaan bij de waterpoel horen we weer een duidelijke call. Er komen meer jeeps rond de waterpoel staan en alle herten en antilopes die daar staan kijken allemaal 1 kant op. Volgens de ranger moet er weer een tijger zitten. De spanning stijgt weer en we blijven weer lang wachten of ie misschien water komt drinken, maar de tijger had waarschijnlijk iets anders op het programma staan dan Johan en Martin uit Nederland te mogen ontmoeten. Zou ik nooit afslaan, maar hij dus wel. We rijden nog even naar boven voor een mooi uitzichtpunt over het park en rijden dan naar de uitgang. De tijgersafari's zitten erop! We zijn super blij dat we hem gister gespot hebben en gewoon twee uur lang hebben mogen aanschouwen. Wilde dieren laten zich niet leiden en gelukkig maar! Het mooie van game drives is de spanning en onwetendheid van wat je gaat zien en beleven. In de rit terug naar het hotel hebben we het erover dat we echt van minuut 1 tot de laatste minuut er van hebben genoten en dat we bevoorrecht zijn om dit weer meegemaakt te mogen hebben. We kunnen weer een vinkje zetten bij een bucketlist ding, de tijger zien in het wild. We douchen ons schoon en zetten wat thee en koffie en gaan dan naar het dinerbuffet, en ook nu hebben ze allemaal kleine bakjes voor ons met veel gerechten. Toch fijn zo weinig gasten, we worden bediend, ze scheppen het eten voor je op... je voelt je op en top gast! Ook laat de jongen die ons bediend het filmpje van de tijger zien die over de muur was geklommen. Prachtig! Met een volle buik gaan we even op bed liggen en tv kijken en schrijf ik dit verslag. We kijken nu al met heimwee terug naar deze afgelopen drie dagen in Ranthambore NP, en dat is goed. Want dat betekend dat we er enorm van hebben genoten en dat we het helemaal hebben beleefd. Wat zijn we toch gelukkig en bofkonten om zoveel moois te mogen ervaren en zien. Morgen naar weer zoiets moois, namelijk op naar Agra. Bekend van de wereldberoemde Taj Mahal. Ook daar hebben we nu alweer zin in!

Veel liefs vanuit geweldig India!

• 26 Maart 2017 - 18:18

Ger:

Het is wel duidelijk dat de tijger(s) denken dat ze jullie niet meer willen na het storen bij het eten gisteren.
    Ook de omgeving lijkt anders maar de bush is wel een beetje overal hetzelfde toch ? , een bomen, paar struiken en nu cactussen . Om met Hans te spreken ,nee dat zeg ik niet.
    Het is duidelijk dat jullie genieten en dat is ook verdiend en beter nu gedaan dan later denken hadden we het maar gedaan. Veel plezier en geniet

• 26 Maart 2017 - 18:58

Stefan En Rebecca:

Die tijgers weten niet wat ze hebben gemist! ;-)

Dikke x

• 26 Maart 2017 - 21:27

Haronsel:

Houaah, gaaap, o ja, wat was het ook al weer.

Je kan zien dat het zondag is, ja hoor. Houden ze soms ook nog sjabbas daar, ze motten gewoon eten daar.

Op zoek naar een tijger, ik heb vanochtend een film gezien, zag er meerdere in vol ornaat.

Maar ja, die beesten daar denken ook, jezus heb je die twee zeikers weer. Lazer toch eens op en laat ons effe lekker uitbuiken.

Maar nee, weer twee keer zitten hobbelen in zo’n klote jeep, met Ken en Dave, hebben jullie daar soms wat mee, trouwens waar is radijssie gebleven, we horen niets meer over hem.

Die vakanties van jullie worden wel steeds saaier hoor, in het verleden was er nog wel eens actie en avontuur, tegenwoordig? Twee oudjes in het vondelpark.

Kom op, maak er nog wat van die laatste paar dagen, bijvoorbeeld zwemmen in de tuinvijver van de Taj Mahal, of verstoppertje spelen in de tempel, bungi jumpen vanaf de toren, maar maak er wat van.

Dan kunnen we aan deze kant van het lijntje tenminste weer echt genieten, want het is niks nu
    Vraag ook maar aan Tonny

• 26 Maart 2017 - 21:28

TONNY:

HALLO BOYS,

DAT WAS EXTRA VROEG OPSTAAN VANOCHTEND.
    MAAR DAN KONDEN JULLIE ER WEL EEN HEERLIJKE LANGE DAG VAN MAKEN.

WAT LEUK DAT KEN EN DAVE WEER BIJ JULLIE IN DE JEEP ZATEN.
    VOELT NA EEN PAAR KEER SAMEN REIZEN NATUURLIJK AL HEEL VERTROUWD.

WAT JAMMER DAT HET WEER NIET GELUKT IS, OM EEN TIJGER TE ZIEN TE KRIJGEN.
    MAAR DE POSITIEVE SPANNING AAN DE RIT VOORAF, HEEFT TOCH OOK WEL WEER WAT.

EN ZOALS IK DE VORIGE KEER AL ZEI, JULLIE ZIEN ZOVEEL ANDER MOOIS EN PRACHTIGE DIEREN.
    DIT KEER OOK WEER.
    ACH, WAT MAAKT HET OOK ALLEMAAL UIT WAT JE WEL OF NIET ZIET.
    DE NATUUR KAN JE NU EENMAAL NIET DWINGEN, EN DAT IS MAAR GOED OOK.
    GEWELDIGE VAKANTIE HEBBEN JULLIE DAAR.

LEKKER RUSTIG DUS MOMENTEEL IN HET HOTEL.
    JULLIE WORDEN WEER SUPER GOED VERZORGD.
    HEERLIJK HÈ, OM WAT TE RELAXEN BIJ HET ZWEMBAD.
    OOK DAT HOORT BIJ HET VAKANTIE GEVOEL.

FIJN, DAT JULLIE JE ZO HAPPY DAAR VOELEN IN INDIA.
    HOUD HET GELUKSGEVOEL NOG MAAR EVEN LEKKER EEN PAAR DAGEN VAST.

IK BEN NU ALWEER BENIEUWD NAAR HET VOLGENDE AVONTUUR.

HEEL VEEL PLEZIER IN AGRA.

TOT MORGEN JONGENS.

LIEVE GROETJES VAN TONNY. XXXX

• 27 Maart 2017 - 17:11

Janie:

jammer van de tijgers maar jullie hebben er een gezien wel verscholen maar goed toch gezien

we gaan weer wachten op het volgende verhaal ben benieuwd wat het gaat worden

veel liefs van mij en genieten daar xxxx