Half Moon Cay en St. Thomas - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van Johan en Martin - WaarBenJij.nu Half Moon Cay en St. Thomas - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van Johan en Martin - WaarBenJij.nu

Half Moon Cay en St. Thomas

Door: JohanenMartin

Blijf op de hoogte en volg Johan en Martin

01 Juni 2011 | Amerikaanse maagdeneilanden, Charlotte Amalie

Hey lieve allemaal! Hier weer ons dagboek van de afgelopen drie dagen. We genieten heerlijk en dat we dit allemaal mogen en kunnen doen is à real dream come true!!

29 mei 2011

We worden rond 07.00 uur wakker en vannacht kon je goed merken dat we op een schip sliepen want je voelt het wel degelijk schommelen en bewegen. Vandaag komen we rond 10.00 uur aan op de Bahama's op het eiland Half Moon Cay. Dat is een uurtje later dan gepland, wat komt omdat vannacht een passagier met een helikopter is opgehaald na ziek te zijn geworden, waar we trouwens niets van gemerkt hebben aan boord. We gaan lekker ontbijten en alles wat je maar kan bedenken als ontbijt is aanwezig. Wij houden het gewoon maar op fruit met yoghurt, croissants en de thee / koffie. Je kunt trouwens ook elke dag in je kamer ontbijten, lunchen of dineren als je wilt. Het enige wat je hoeft te doen is een formulier invullen en die voor 05.00 snachts ophangen of te bellen met de roomservice en het is geregeld en kost niets extra's. We hebben ook een echte personal hut assistent, die alles voor ons en de andere hutten op ons stukje op het negende deck regelt, John. Zo is elke avond als je terug komt bijvoorbeeld je laken al omgeslagen met de nachtlampjes al aan en ligt er elke avond wat lekkers ( snoep voor degene die anders denken ) zo moet het voelen als koning haha. Rond 09.30 uur wordt er omgeroepen dat je je kunt gaan aanmelden om met een klein bootje straks van boord te gaan naar Half Moon Cay. Wij zitten in boot drie, maar er zitten zoveel mensen op dit schip dat we gelukkig op tijd zijn, want na een half uur zitten ze al in boot 30, en de boten gaan om de 5 minuten., dus tel uit. Rond 10.30 mogen wij van boord en varen we met niet al te best weer naar het eilandje en zie je het witte strand en de vele kleuren blauwe zee steeds dichterbij komen. We zetten voet op het eilandje en de zon schijnt alweer heerlijk, zo snel gaat dat hier in The Caribbean! Je komt binnen in een soort van Pirates of The Caribbean achtig stadje met allemaal winkeltjes. We gaan gelijk naar het strand en gelukkig is het nog niet zo druk. De zon schijnt en eenmaal op het strand zie je het schip in het water liggen wat echt prachtig lichtblauw en turqoise is, Super Mooi! We hebben het al vaker gezien, maar het went nooit. We gaan eerst het banaan achtige eilandje bekijken met een lekkere wandeling met af en toe een lekkere afkoeling in het heerlijke en mooie water. Genieten!! We maken veel mooie foto's en rond 13.00 komen we terug en gaan we aan de strand BBQ. Allemaal lekker vlees, salades, fruit. Helemaal vol gaan we lekker een paar uurtjes zonnen, lezen en zwemmen. Om 15.30 uur zijn we aardig gekleurd ( lees kreeftrood ) en merken we dat er donkere wolken aankomen en besluiten we de winkeltjes te gaan bekijken en daarna het bootje terug te nemen naar De Liberty. Om 17.15 gaat de laatste en wij schatten zo in dat dan op eens iedereen terug gaat, dus dan maar wat eerder. Om 16.30 komen we weer aan bij ons Schip en komt het weer met bakken uit de hemel van een stortbui. De zon is nu echt een beetje weg en we zijn net op tijd binnen. We halen een heerlijk ijsje, wat je zoveel als je wilt kunt pakken ( niet echt goed voor een ijsfanaat ) en gaan ons lekker opfrissen en terugtrekken op de kamer om bij te komen van deze relaxdag, want ook daar wordt je moe van haha. Na heerlijk bijgekomen te zijn na een klein dutje gaan we rond 19.00 uur eten in het buffet restaurant, al hebben we niet veel honger. Na allebei lekker vis te hebben gegeten besluiten we om ons geluk te gaan beproeven in het casino. Ook de Gokkasten gaan via onze Sign en Sailcard. We beginnen allebei met 20 dollar en na een paar kasten gespeeld te hebben komen we terecht bij een kast genaamd Cash Spin. Een super leuke kast met zevens en barren en als je op Uspin draait mag je aan het rad draaien. We doen het niet slecht en mogen vaak draaien en met de live music achter ons is het super gezellig! Ook wordt er in het casino aan de mensen geleerd hoe de dans van thriller van Michael Jackson gaat en echt heel veel mensen doen mee en zijn lekker luid aanwezig, gewoon doen als je het leuk vind en niet denken dat iedereen naar je kijkt, wij houden echt van deze Amerikaanse mentaliteit. Die echt is van Lets go Crazy en Enjoy! Ook wij kunnen nu een stukje dansen van thriller. Rond 22.15 hebben we van de 40 dollar nog 30 over en stoppen we om naar de show in het theater te kijken die om 22.30 uur begint. De musician Edge met allemaal trucs treed op en dit zou niet misstaan in Las Vegas, hij was echt goed! Na de show gaan we richting ons hut, we zijn moe van een heerlijke dag op de Bahama's en de boot, en vallen snel in slaap! De Bahama's waren precies zoals we ons hadden voorgesteld, zonnig, wit strand en superblauwe zee. Morgen een volle zeedag.

30 mei 2011

Vannacht allebei heerlijk geslapen en rond 08.00 uur gaan we lekker ontbijten. Vandaag is het Memorial Day, de dag dat alle mensen omgekomen in alle oorlogen woden herdacht. Als we naar het ontbijt lopen merken we al dat het weer niet al te best is, veel wolken. We ontbijten lang want vandaag hoeven we niet van boord en dat is eigenlijk ook wel lekker, het geeft een soort van rust dat vandaag niets hoeft en je heerlijk rustig aan kan doen.  Na het ontbijt gaan we onze zwemkleding aandoen om lekker op het deck te liggen, waar ook een enorme videoscreen hangt waar bijvoorbeeld savonds films op worden vertoond. Na een kwartier begint het licht te regenen en gaan we kijken wat er allemaal aan boord te doen is, wat je dus kunt terugvinden in de Funtimes, het krantje dat iedere avond wanneer je in je hut komt klaarligt op je bed, naast weer een nieuwe creatie van handdoeken en de omgeslagen lakens. Om 10.00 uur begint de bingo waar je 400 dollar kunt winnen en dus wij doen mee voor 10 dollar. Jammer genoeg winnen we niets, maar die bingo is voor hun een goede business. Er deden echt veel mensen mee en er gaat maar 1x 400 dollar uit, k-chingggg! Daarna begint er een air hockey tournament, waar we allebei aan meedoen. Dat is met die schijven die je op een tafel hard moet wegslaan en in je tegenstanders doel moet krijgen. Martin doet het heel goed en haalt zelfs de finale, waar Johan meteen na 1 potje eruit ligt, maar helaas verliest Mart de finale nipt, 7-6. Hierna kijken we wat er nog meer wordt georganisseerd , want je wordt echt de hele dag vermaakt mocht je dat willen. De zon laat zich af en toe met wat straaltjes zien, maar het overgrote deel van de dag bleef het toch bewolkt, dus na de lunch hebben we nog eventjes gegokt met onze overgebleven dollars van gister. Na niets te hebben gewonnen kijken we nog even op het maindeck, waar een cocktailwedstrijd wordt gehouden en een ijssculptuur van een indiaan word gemaakt. Na een potje yathzee ( Ja Steef, ook hier doen we dit Unglaublich ) die Mart wint ( ach, wint ie vandaag toch nog wat, maar dan wel jammer genoeg van mij ) trekken we ons weer terug in de hut om ons op te maken voor Elegant Night, waarin je savonds in je mooie kleding moet dineren. Geloof ons, de meeste Amerikanen hebben geen smaak hoor, veel te grote pakken en veel  lopen toch nog rond in hun korte broeken, maar het heeft wel wat iedereen in nette kleding. Na het eten begint om 20.30 uur een show ( You Rock ) in het theater. Je hebt elke avond een early seating en een late seating en je mag zelf bepalen welke je wilt zien. Wij gaan de vroege want morgen is het weer vroeg dag om de Amerikaanse maagdeneilanden te bekijken. De show is echt in 1 woord Fantastisch en neemt je mee terug naar de 50's t/m de 80's met echt super mooie decors, dansers, zangers. Echt ongelofelijk hoe professioneel en goed dit is!! Na de gezellige show gaan we rond 22.00 lekker vroeg onder de wol om morgen uitgerust aan een lange dag te beginnen met hopelijk wat beter weer. We gaan naar St. Thomas, 1 van de Amerikaanse maagdeneilanden en de grootste. We willen veel zien dus vroeg weg. Maar nu eerst lekker slapen, na een gezellige dag op zee.

31 mei 2011

07.15 uur gaat de wekker af, today is U.S. Virgin Island day! Wij doen St. Thomas aan waar ook de hoofdstad van de Maagdeneilanden zich bevind, Charlotte Amelie. Eerst ontbijten we weer en daarna kleden we ons aan om lekker vroeg het schip te verlaten. Om 09.00 uur mag iedereen eraf en we zetten voet aan wal op St. Thomas. Het weer is goed, licht bewolkt en nu al zeer warm en klam. We willen een aantal dingen en plekken op dit eiland gaan bekijken en hebben besloten dit op eigen houtje te doen met een taxi. Eerst gaan we naar Megan's Bay. Het is een mooie baai met aan weerskanten alles groen van de bomen en planten en een mooi strandje. Op weg naar Megan's Bay ( de taxi is een dichte safariwagen waar we met meer mensen inzitten ) vraagt Steve de chauffeur of we niet mee willen rijden en gelijk het eiland rond voor maar 9 dollar per persoon meer en dit doen we dan ook graag. We rijden naar allemaal uitzichtpunten, met natuurlijk allemaal winkeltjes met souveniertjes en ook naar het hoogste punt van het eiland, Mountain Top, helemaal boven op de berg waar het helemaal mistig is met veel groen. Je waant je net in de jungle... We rijden verder en Steve verteld ons veel over het eiland. Laatste stop is een overlook point van Megan's Bay, heel mooi. Rond twaalf uur komen we weer terug in de haven en gaan we eerst lekker lunchen op ons schip. Na een heerlijke tonijn sandwich willen we nu naar de hoofdstad en we gaan dit lopend doen, wat iets meer dan een half uur duurt vanaf de haven, maar in de felle zon is het best pittig. In de hoofdstad vinden we weer iets wat we wilde zien, Fort Christian. Het eerste Deense gebouw op het eiland. Het ligt er mooi bij aan de haven alleen hebben ze er niet veel meer aangedaan sinds die tijd volgens ons want het is helemaal vervallen, maar wel mooi en het lijkt alsof de tijd heeft stilgestaan. Even verderop is het stads pleintje met een klein parkje waar veel locals samenkomen. We proberen een locale lekkernij, een popsicle, een ijsje die in vele smaken handmatig gemaakt worden. Wij nemen banaan en het is echt heerlijk koud en de smaak is alsof je gewoon een banaan eet, zo puur. En heerlijk met dit warme weer... Daarna bekijken we nog wat winkeltjes en lopen ook nog even over de markt, maar het is er zo warm dat we weer richting haven terug lopen. Het laatste wat we willen doen is de Sky Ride. Je gaat in een kabeltram naar boven op een berg, waar je weer een mooi uitzicht hebt over de haven, het schip en de hoofdstad. In de tram is het echt bloed maar dan ook bloedheet en eenmaal boven gaan we dus eerst gauw naar de bar voor wat drinken. Je doet er ongeveer zeven minuten over van boven naar beneden. De hitte was wel de moeite waard want het uitzicht is mooi. Rond 15.30 uur besluiten we zweterig terug te gaan naar het schip om lekker onze zwembroeken aan te doen en op het maindeck te zonnen en zwemmen en heerlijk in de whirlpool te zitten met wat drinken, Jezus wat een slecht leven hebben we.... Om 17.30 uur hebben we genoeg van de zon en gaan we naar onze hut. De Liberty zal om 18.30 uur  wegvaren van St. Thomas naar onze volgende stop morgen, San Juan in Puerto Rico. Wij gaan om 19.00 uur eten in het à la Carte restaurant, waar Martin in z'n voorgerecht kaas eet en het wel door heeft maar lekker vind ( Yeahhh, maar hij lust het nog steeds niet hoor ) en als toetje hebben we allebei een nog warme chocoladecake wat binnenin nog gesmolten is met vanilleijs ( ja lieve mams, bij de toetjes moeten we steeds aan je denken hoor, ze zijn verrukkelijk! ). Na het eten gaan we kijken bij de showtime in het theater, waar vandaag singing with the band is. Een heel goede zanger doet een tribute aan Frank Sinatra en Sammy Davis jr. Erg goed met vooral My Way als klapper! Kippenvel! Met dit slot komt er een eind aan alweer een fantastische dag en gaan we wat vroeger naar bed want morgen komen we al om 07.00 uur aan in Puerto Rico en om 15.30 uur varen we alweer weg en we willen weer veel doen en zien dus lekker slapen nu! St. Thomas was super en heel erg Jamaica, zelfs de geur van het eiland was als toen in Jamaica net als de warmte.

Zoals we al begonnen het is à real dream come true, en we zijn van plan nog lang niet wakker te worden.... Tot snel maar dan wel via de computer en gelukkig nog niet live....

Dikke kus!

• 01 Juni 2011 - 04:53

Hans & Roeland:

Ja, ja, ik lees het wel weer, wel een beetje een saaie vacantie,
    precies zoals ik dacht. eten, luieren en gokken.
    ik teken voor zo'n vacantie.
    Wel jammer dat het alleen maar een snoepje op jullie bed is en geen snoepgoed, of is de personal hut assistent ook in te huren als snoepgoed.
    Zonde dat jullie al weer over de helft van de cruise zijn, dus niet teveel slapen en lekker genieten van de laatste dagen.
    En pas verder wel op want rode kreeften zijn een specialiteit daar in het restaurant.

• 01 Juni 2011 - 06:36

Janie:

Ik denk dat ik toch ook maar 9 uurtjes moet gaan vliegen hahahah Wat ik allemaal lees is geweldig'En je hooft niet steeds te zeggen wat voor toetjes krijg hier het water al in mijn mond en heb daar beelden bij Lieve schatten ik ben blij dat jullie zo genieten Dikke kus xxxxxx

• 01 Juni 2011 - 07:23

Audrey:

Hey lieffies!

Zo te lezen hebben jullie het heerlijk naar jullie zin!!! Leuk om jullie verslagen weer te lezen!

Dikke kus!

• 01 Juni 2011 - 12:47

Kim :

Ik ben wel jaloers hoor.. Het klinkt echt geweldig.. Geniet er maar lekker van..

Dikke knuffel

• 01 Juni 2011 - 14:04

Chris Kuiper:

Kan je ook Golfen op dat bootje? ;-p

• 01 Juni 2011 - 16:21

Stefan En Rebecca:

Wauw, wat klinkt het allemaal weer heerlijk! Het is dat wij het allemaal hebben meegemaakt anders zoude we het niet geloven en stikjaloers zijn! Als ik het zo lees is het echt wat voor jullie en vinden jullie dit wel voor herhaling vatbaar. Al zul je dalijk in Florida weer merken dat het ook wel weer leuk is om een beetje zelf op zoek te gaan! Nou ik zou zeggen geniet nog heerlijk verder en we kijken al uit naar het volgende reisverhaal

• 01 Juni 2011 - 16:25

Stefan En Rebecca:

Het berichtje werd per ongeluk al verstuurd, dus nog een klein stukje erachteraan: Johan, Kom op met yahtzee hè, je kan het, grosse strasse! en anders "grijp" je Mart gewoon, net als Stefan deed, haha!!

Dikke xxx van ons

• 01 Juni 2011 - 20:09

Micky:

ik vindt het helemaal geweldig,zie het allemaal voor mij kan me helemaal inleven in jullie reis.
    ik ga jan toch eens lief aankijken,misschien huwlijksreisje(jeh right!! jan kennende NOT ha ha
    nou op naar het volgende verhaal
    wacht smachtend
    ........xxx mick

• 02 Juni 2011 - 08:23

De Roquasjes.:

Dat klinkt allemaal fantastisch!Geniet er maar lekker van!

• 02 Juni 2011 - 09:18

Willemien:

Hoi jongens,wie van jullie schijft de stukjes? Want volgens mij is dat een schrijver ,kan zo beroeps worden.Heerlijk om te lezen en te volgen en zeker op een regenachtige dag .ik wordt er helemaal vrolijk van .Ja en toch een familietrekje die toetjes!!!!!!!!! water loopt ook mij in de mond.Ook hier nu op hemelvaarts dag prachtig weer! dus lekker de zon in.Heel veel plezier en geniet van alles (hoop dat jullie nog een lekkere duit verdienen in het casino)dan kan je lekker gaan shoppen . liefs xxx