We zijn in Costa Rica! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Johan en Martin - WaarBenJij.nu We zijn in Costa Rica! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Johan en Martin - WaarBenJij.nu

We zijn in Costa Rica!

Door: Johan en Martin

Blijf op de hoogte en volg Johan en Martin

10 Februari 2024 | Costa Rica, San José

Hoi lieve allemaal!

na een lange dag reizen zijn we nu in San José in Costa Rica. Hieronder een verslag van onze reisdag.

Vrijdag 9 februari 2024

Vlak voor de wekker van 07:30 uur zijn we allebei wakker en eenmaal de ogen open weten we, a new adventure is waiting! Na Japan vorig jaar is het nu de beurt aan Costa Rica om te gaan ervaren en te beleven.

We vliegen pas om 12:40 uur en dus we hebben nog alle tijd, maar we willen eigenlijk altijd zo’n drie uur van te voren op Schiphol zijn. We gaan allebei nog even douchen, pakken de laatste dingen in en zorgen dat alle spullen opgeruimd zijn en dan is mijn moeder rond 09:00 uur bij ons om ons naar Schiphol te brengen. Het regent dat het giet en er is niets lekkerders om dan op vakantie te gaan. We rijden in ongeveer 40 minuten naar de luchthaven en als we mijn moeder gedag hebben gezegd zoeken we de incheckbalie op.

Het is lekker druk en vooral bij KLM, er gaan deze ochtend veel vluchten. Ik blijf het altijd een wonderlijke wereld vinden dat Schiphol. Iedereen die daar komt gaat een andere kant van de wereld bezoeken en als een mierenhoop vind iedereen zijn weg met alle rolkoffertjes en drukte. We laten onze koffers door onszelf labelen en als ze beide de rolband op vallen om naar het vliegtuig gebracht te worden, gaan wij met onze boardingpassen en paspoort door de douane. Het is eigenlijk zo gedaan en volgende keer gaan we dan toch maar later naar Schiphol.

Als we door de douane zijn, zien we dat de vlucht vertraagd is met 35 minuten. Nog meer tijd om het rustig aan te doen. We vullen de tijd met wat koffie, thee en rond 11:30 uur een broodje en dan lopen we naar gate D10 waar de blauwe zwaan al staat te wachten. Als we eindelijk mogen boarden, nemen we plaats op onze stoelen en een half uur later zijn we los van de Nederlandse grond en vliegen we richting Costa Rica.

De vlucht verloopt soepel, al hadden we heel veel turbulentie. We kijken allebei wat films, series en luisteren wat muziek en twee keer krijgen we te eten en een heerlijke speculaas appeltaartje als toetje. Als je eenmaal in het vliegtuig zit, is de vakantie echt begonnen. Je hoeft niets te doen en alles word je gebracht…. Zalig.

Rond 17:45 uur plaatselijke tijd raken de banden van het vliegtuig Costa Ricaanse grond en zijn we echt in Costa Rica. We lopen naar de douane, welke lekker vlot gaat en als we een half uur later de koffers hebben zoeken we de uitgang op en is het een wirwar met heel veel mensen. Wij slapen vannacht in het Country Inn by Radisson in San José en helaas is onze shuttle net vertrokken en moeten we een klein uurtje wachten voor de volgende. We halen lekker wat verfrissend te drinken en rond 19:45 uur worden we opgehaald om naar het hotel gebracht te worden.De rit naar het hotel duurt gelukkig maar 15 minuten en ook de check in gaat snel. We krijgen kamer 337 en als we binnen komen in de grote kamer ploffen we op het bed… we zijn bekaf.

We douchen ons schoon, en gaan dan weer inpakken voor de komende twee nachten na vandaag. Morgen worden we al om 05:30 uur opgehaald voor onze drie daagse excursie naar Tortuguero National Park. De vakantie en roadtrip door Costa Rica gaat dus meteen beginnen. We kunnen niet wachten, maar gelukkig mogen we eerst even slapen, want het was een lange dag. We zijn in Costa Rica, let the Adventure begin!!

• 10 Februari 2024 - 06:15

De Pensioenado's:

Hoi, wachten, wachten, wachten, dat is hoe je het ook bekijkt lekker frustrerend als je aan je vacantie begint.

Maar jullie zijn er, veel plezier en geniet ervan.

Ik wacht de wilde verhalen wel weer af.

• 10 Februari 2024 - 07:48

Linda:

Whoehoeeee ze zijn er hoor! Kon jullie vlucht volgen op flight radar en heb je moeder soms een foto gestuurd Johan!

veel plezier in de jungle en kijk uit voor de spinnetjes haha

• 10 Februari 2024 - 08:07

Jeroen S:

Geniet er van!!!!!!

• 10 Februari 2024 - 08:18

Ger:

Goed om te horen dat jullie in Costa Rica zijn. Vroeg op en te vroeg op Schiphol, je zou denken na zoveel reizen dat jullie het wel weten[e-1f604] jammer dat jullie de bus miste, als het maar geen rode draad wordt, te vroeg en te laat[e-1f607] oké, veel plezier en we wachten op het nwe verslag! Veel plezier

• 10 Februari 2024 - 08:25

Plony:

fijn dat alles tijdens de reis goed is gegaan. Geniet er van en ik ben benieuwd naar de rest van het avontuur

• 10 Februari 2024 - 08:47

Audrey:

Heel veel plezier!! Geniet van jullie mooie vakantie en avontuur!

• 10 Februari 2024 - 09:43

Willemien :

Goede start is fijn , rust goed uit want er staat nog veel op jullie programma , heel benieuwd.

Veel plezier [e-1f60e]

• 10 Februari 2024 - 12:04