Nog veel meer Tokyo waaronder Karten en Disneyland - Reisverslag uit Tokio, Japan van Johan en Martin - WaarBenJij.nu Nog veel meer Tokyo waaronder Karten en Disneyland - Reisverslag uit Tokio, Japan van Johan en Martin - WaarBenJij.nu

Nog veel meer Tokyo waaronder Karten en Disneyland

Door: Johan en Martin

12 Juni 2023 | Japan, Tokio

Twee volle dagen alweer voorbij in Tokyo, Japan. We hebben er weer met volle teugen van genoten en weer veel gezien en beleefd. Hieronder onze avonturen van zondag en maandag:

Zondag 11 juni 2023

Vandaag kunnen we het in de ochtend lekker rustig aan doen, want omdat het buiten licht regent en de voorspellingen zijn dat het tot 10:00 uur regent gaan we wat later op pad. We hebben trouwens goed geslapen, eindelijk de hele nacht door. Eerst douchen we lekker en daarna genieten we op ons gemak van het ontbijt als we rond 10:30 uur naar de metro lopen.

We willen vandaag als eerste naar de Gotoku-ji tempel. Deze boeddhistische tempel ligt net buiten Tokyo en dus nemen we eerst de metro naar Shinjuku Station en vanaf daar de trein en na drie haltes de tram naar de tempel. We waren iets te snel in de trein gestapt helaas. Je hebt de trein die wel op alle stations stopt en een trein die enkel een paar stations aan doet. Wij zaten nu in de laatste en moesten op een gegeven moment dus 5 haltes terug, gelukkig ging ie niet meteen naar het eind station haha. Als we op het juiste perron aankomen lopen we naar buiten en om de hoek stap je dan op de tram naar het stadje net buiten Tokyo waar de Gotoku-ji tempel ligt.

Waarom we juist naar deze tempel willen heeft te maken met het feit dat deze tempel heel fotogeniek is door dat door de hele tempel de Maneki-Neko kat staat. Het wordt ook wel de katten tempel genoemd. Ik denk dat iedereen de kat wel kent. Het is de witte kat die zijn pootje omhoog heft en je ziet ze ook vaak bij de Chinees. Het is 1 van de meest voorkomende talismannen in Japen en een gelukskat. In deze tempel heft de kat zijn rechter poot op en dat brengt geluk en rijkdom. Als de kat zijn linker poot omhoog heft dan is dat om klanten binnen te halen. Wordt dus veel gebruikt in winkels. Ook kan de kat in diverse kleuren zijn die ook weer allemaal betekenissen hebben, maar die bespaar ik jullie. We komen aan bij de tempel en het is niet heel druk. Ook hier heb je meerdere gebouwen en een grote pagode, die met mooie details is versierd zoals de kat.

We lopen de tempel rustig door en ook hier kun je weer een bordje aan een boom hangen of een geluksblaadje trekken, maar bij deze kopen wij een kleine Maneki-Neko als souveniertje. Zoals gezegd staat de tempel vol met kleine exemplaren waar mensen hun naam en wens op zetten en dan achterlaten. Ook kun je een wens doen door een muntje in een soort houten put te gooien en dan te rammelen aan een grote kattenbel. Natuurlijk doen wij dit ook, niet gebeld is altijd mis… na een klein uurtje gaan we weer terug naar Tokyo met eerst de tram en dan de trein. Bij het overstappen op de trein zit er bij de tram station een winkel waar ze Taiyaki verkopen. Dit is een gevulde soort van wafel in de vorm van een vis. Mart kies voor een pudding vulling en ik een cheesecake vulling die vers worden gemaakt. Zalig! Die gaan we nog een keer eten/snoepen.

Als we terug komen in Tokyo op station Shinjuku reizen we meteen door per metro naar de volgende eyecatcher van Tokyo, de Tokyo Tower. Dit iconische gebouw is eigenlijk een soort van Replica van de Eiffeltoren, alleen deze is rood met wit. Deze is trouwens net iets hoger als de Eiffeltoren. De Tokyo Tower was eerst het grootste gebouw van Tokyo totdat in 2012 de Tokyo Sky Tree werd geopend, het gebouw wat we twee dagen geleden bezochten. Als we hem hebben bekeken gaan we even wat koffie en thee met wat te eten halen. Even weer een rustmomentje voordat we doorgaan naar een volgende bekende tempel in Tokyo, de Zojo-Ji Tempel.

De Zojo-Ji tempel is een boeddhistische tempel en als je binnen komt op de binnenplaats staat de Tokyo Tower daar prachtig achter. Het is een tempel waar meerdere Shoguns zijn begraven die wat voor de tempel en het geloof betekend hebben. Ook vind je hier een heel veel soort van kinder Boeddha beelden die allemaal op een rij staan met een rood gebreid mutsje op en een kleuren windwaaier. De beelden staan voor het beschermen van kinderen en voor de nog niet geboren kinderen en nog te verwachten kinderen. Het ziet er mooi uit en het zijn er echt heel veel. Bij deze tempel laten we het geluk vragen even achter wegen, anders blijft er niets voor anderen over haha.

We hadden van mijn collega Samantha de vraag gehad of we misschien voor haar twee messen wilde meenemen. Japan staat bekend om de beste messen makers en Samantha is hier al eens geweest en heeft ons van veel tips voorzien, dus dat willen we best doen. Je hebt in Tokyo een straat met allemaal keuken gerei en daar gaan we naartoe. We slagen voor de messen en dan willen we snel terug naar Shibuya want 1 van de hoogtepunten van de reis staat op het programma, we gaan Karten door de straten van Tokyo. Vroeger heette dit Mario Kart maar van Nintendo mag dit niet meer. Wel kun je als een Disney of ander personage met een pak aan in de kart stappen. We komen er rond 17:00 uur aan en melden ons aan. We starten pas om 18:00 uur dus gaan we eerst een burger eten bij Chillmatic waar we beide een heerlijke burger oppeuzelen.

En dan is het zover, we gaan Karten! We zouden met een groep van 5 gaan karten maar de andere 3 komen niet opdagen en dus hebben we een private tour. Mart stapt trouwens als Pikachu achter het stuur en ik als Winnie the Pooh. Je krijgt deze wollen pakken aan en gaat dan zo rijden. Iedereen die Mario Kart kent kan er zich iets bij voorstellen, alleen misten we de bananen en de schildpadden om te gooien nog. Na de uitleg van de kart rijden we weg en scheuren we door de straten van Tokyo op de normale wegen. We vinden het beide echt FANTASTISCH en genieten volop. Bij elk stoplicht zwaaien er wel mensen of worden er foto’s gemaakt van ons. Ook gaan we echt hard. Gewoon 50 km per uur. Onze gids Satar rijdt ons langs diverse plekken zoals de Tokyo Tower, de Zojo-Ji tempel, en diverse andere wijken. Ook stopt hij af en toe om foto’s te maken van ons. Had ik al gezegd dat het fantastisch was? De kart tocht duurt 1,5 uur en uiteindelijk komen we via de fel verlichte neon gebouwen en de Shibuya Crossing terug bij het begin. Vooral het rijden op het drukke kruispunt was zo gaaf! Zoveel mensen zwaaien, wijzen en maken foto’s van ons. Als je hier bent… doe dit! We parkeren de karts weer netjes en als we uitstappen krijgen we al uitgeprinte foto’s van ons in de kart die ze heel cool bewerkt hebben. Ook krijgen we 30 foto’s via de Whatsapp gestuurd. Na een dikke fooi lopen we weg en zijn we helemaal hyper! Dit was by far 1 van de leukste dingen die we gedaan hebben!

We willen gaan nagenieten bij de laatste stop van vandaag. We hebben dan wel een burger gegeten maar er kan nog wel een toetje bij om als kers op de taart de dag af te sluiten. We gaan naar het 2D Café in de wijk Shinjuku. In dit café is alles gemaakt zoals de tafels en stoelen en alles van het interieur en wanden in wit en zwart waardoor alles 2 dimensionaal is en je dus net in een strip zit. Google maar eens, want dit is echt apart. We bestellen beide een koffie en thee met een heerlijke punt cheesecake. Zoals gezegd een taartje om de dag, nee FANTASTISCHE dag weer af te sluiten. Hierna lopen we naar ons hotel en bestellen we de tickets voor morgen. We hebben eigenlijk alles wat we wilden zien en beleven gezien en gedaan in Tokyo en dus gaan we morgen gewoon omdat het kan naar Disneyland Tokyo! We hebben er nu al zin in, maar eerst even nagenieten van vooral het Karten. Ik had nog niet gezegd dat we dat FANTASTISCH vonden toch?

Maandag 12 juni 2023

Redelijk geslapen en we worden vlak voor de wekker wakker. Vandaag hoeven we ook niet al te vroeg op en weg. We gaan naar Disneyland Tokyo. Als je toch hier bent dan kun je maar beter een bezoekje brengen. Wij vinden Disneyland altijd een goed idee en we zijn wel benieuwd naar de attracties hier.

Dus douchen en ontbijten en dan gaan we rond 10:00 uur naar de Metro. Op metrostation Tokyo pakken we de trein naar Het Disney Resort. Je hebt hier in Tokyo twee Disney parken. Het Disney Sea Tokyo en Disneyland Tokyo. Wij hebben besloten om gewoon de originele te bezoeken. Zoals gezegd is Disneyland altijd een goed idee en we worden er altijd blij van! Rond 10:45 uur lopen we de poorten van het Magische Disney binnen en eenmaal binnen hoor je gelijk de Disney deuntjes. Heerlijk!

Ook al is het maandag, het is erg druk en veel mensen en ook veel Japanners hadden vandaag hetzelfde idee als ons.

We zoeken eerst de Meet and Greet met Mickey Mouse op en nadat we hem gedag gezegd hebben en een leuke foto hebben gemaakt doen we attracties die wij niet kennen van andere bezochte Disney Parken. Zo doen we bijvoorbeeld een attractie met Winnie the Pooh, een soort van spookhuis en een prachtige attractie van Belle en het Beest die net nieuw is. Vooral de laatste was erg mooi. Tussendoor eten we nog en zien we in de middag de Parade door de hoofdstraten rijden met alle Disney figuren er weer bij. Hierna doen we nog wat attracties, gaan we nog op de foto met Donald Duck en aan het begin van de avond om 19:30 uur zien we nog een Nightfall Glow Parade met prachtige wagens die helemaal verlicht zijn. Om 20:30 uur wordt ons Disney dagje afgesloten met het welbekende vuurwerk bij het kasteel. Door de wind en lichte regen kon het vuurwerk trouwens niet achter het kasteel maar werd het ernaast afgeschoten. Grappig was ook dat een aantal attracties in het Japans was. Een Mickey Mouse die Japans praat klinkt raar haha.

Moe maar voldaan zoeken we na het vuurwerk de uitgang op en lopen we naar de trein om terug te gaan naar ons hotel. Met een overstap en nog wat lekkers bij de 7 eleven stappen we rond 21:45 uur onze kamer binnen en ploffen we op bed.

Tokyo zit erop. De grootste stad ter wereld hebben we de afgelopen dagen mogen bewonderen en bezoeken. Dat de stad groot is, dat weten wij nu ook. Je hebt echt de metro nodig en soms zit je gewoon een half uur tot drie kwartier in de metro om bij een volgend punt te komen. Tokyo was eigenlijk alles wel wat we er ons bij voorstelde. Druk, mooi, veel rariteiten en in de avond met alle neon lichten zo verschrikkelijk gezellig en leuk! We hebben goed gekozen met de wijk waar ons hotel lag, want van alle wijken vonden we Shinjuku vooral in de avond het leukst! We zijn blij dat we alles wat we wilden doen gedaan hebben en morgen verlaten we deze metropool. Dan zullen we de huurauto ophalen en gaan we starten aan de roadtrip door Japan van iets meer dan twee weken.

We zijn heel benieuwd wat dat ons gaat brengen en waar we terecht komen en gaan zien.

Veel liefs van ons en tot snel vanuit een ander deel van Japan.

Goodbye leuk Tokyo!

• 12 Juni 2023 - 16:29

Gesmolten Pensionado:

Nou allereerst maar gefeliciteerd eindelijk worden jullie in Nederland erkend, fc Almere zit in de eredivisie.

Zo dan nu even de rest, het is hier in Nederland bloedheet, dus het lezen gaat niet echt, hebben jullie eigenlijk de voordeur op slot gedaan.slaat nergens op, maar zo voelik me nu een beetje.

Ik ga vanavond alles nog een keer lezen en dan komt er denk ik wel iets zinnigs uit.

See yuo later

• 12 Juni 2023 - 17:26

Sandy:

Wat heerlijk dat jullie zo aan het genieten zijn!!Wat een ervaring dat karten door Tokiyo.Geniet heerlijk verder lieffies xxx

• 12 Juni 2023 - 21:20

Marloes Van Gaal:

Klinkt goed allemaal. Ben heel benieuwd naar de kart foto's[e-1f60a]. Marith speelt dit nog steeds op haar Nintendo.

Geniet van de roadtrip.

• 12 Juni 2023 - 21:37

Stefan En Rebecca:

Wat een heerlijk verslag weer! Gave dingen gedaan zeg…

Steef is jaloers op jullie kart avontuur. Ik ben denk ik de enige persoon op de wereld die het nooit gespeeld heeft [e-263a]️ Maar het klinkt wel leuk, wat zeg ik: fantastisch [e-1f604]

Ik vind de Maneki-Neko kat dan weer fantastisch. Graag uitleg over alle kleuren als jullie thuis zijn [e-1f602]

Veel plezier nu jullie Tokyo met al zn gekkigheid verlaten. Blijf genieten [e-1f618]

• 12 Juni 2023 - 23:42

Afgekoelde Pesionado:

Nou daar zijn we weer, beetje afgekoeld dus kunnen we de heftige verhalen wel weer aan.

We gaan dan ook beginnen in het hotel "EERST WEER ETEN" doen jullie nu niets anders meer op jullie roadtrips, afijn daarna gebeurde er toch wel wat, eerst naar de "Zoals Koji" tempel, waar allemaal "wenkende katten" staan,

Nou daar wordt je hier ook mee doodgegooid voor in de vensterbank [e-1f604] jullie hadden er vast een die zijn linkerpoot bewoog en jullie vijf haltes doorgestuurd heeft, konden jullie op de terugweg naar een eettentje zoeken.

En ja hoor op de terugweg "gebakken zeebrasem" eten

Ach dat ze daar alles kopieren weet iedereen wel,

Die collega "Samantha" zou ik maar in de gaten houden, messen inje koffer dat wordt feest op de terugreis,

En dan door de straten van tokyo, gaaf, koel, magnifiek, enz, maar da gaan als peppie en kokkie [e-1f978] [e-1f921] ilaugh of the toen, ze hebben het er nu nog over .

En ja hoor we gaan weer eten.

Disneyland met een Japanse micky, nu vraag ik je.

Wat opvalt is dat jullie niet eens wat gegeten hebben, morgen maar weer goedmaken dan hé,

Mannen "keep on dreaming en op naar morgen.

• 13 Juni 2023 - 06:04

Plony :

wat zullen jullie een lol gehad hebben met dat karten. Lijkt me erg leuk

en ja disney blijft altijd leuk of je nou klein of groot bent.

• 13 Juni 2023 - 20:57

Willemien :

Hoi , hoi ,

Crazy , crazy , Tokyo , spannend en wat jullie er een beetje van verwachte en vertelde komt tot nu toe wel zo'n beetje uit.

Fijn dat jullie er zo van genieten.

Wens jullie de komende dagen weer veel plezier.

Liefs [e-1f618][e-1f618]

• 14 Juni 2023 - 10:54

Janie:

Wat een geweldige reis of moet ik zeggen dat jullie het FANTASTISCH hebben hahaha

Heerlijk die foto's vansrtin en jouw in de kart

Niet te geloven wat jullie allemaal doen

Heerlijk om te lezen vindt het FANTASTISCH!!!!

Veel liefs en tot het volgende verhaal