Fort Lauderdale, Miami en We are coming Home - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Johan en Martin - WaarBenJij.nu Fort Lauderdale, Miami en We are coming Home - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Johan en Martin - WaarBenJij.nu

Fort Lauderdale, Miami en We are coming Home

Door: Johan Wijkstra

16 Juli 2022 | Verenigde Staten, Miami

Met het wegrijden uit Orlando verlaten we de fun City en de stad van de pretparken en rijden we het laatste gedeelte van deze trip tegemoet. We verruilen onze schoenen voor slippers en onze auto voor het zwembad en het strand.

Maandag 11 juli 2022

Op zich geen reden om heel vroeg op te staan omdat we voor vandaag geen echte plannen hebben en dus doen we het rustig aan. Dat betekend bij ons alsnog dat we al rond 09:00 uur wegrijden. In Nederland zijn we eigenlijk ook altijd heel vroeg wakker door ons werk en het zit er gewoon in.

Eerst bellen we ons jarige vriendinnetje Rebec en ons jarige nichtje Feline maar door geen gehoor sturen we die een berichtje. Natuurlijk ook beide gefeliciteerd via deze blog. Als we het ontbijt bij de Starbucks op hebben zeggen we Orlando gedag en rijden we met een tussenstop in een kleine 4 uur naar Fort Lauderdale, wat weer op 20 minuten van Miami rijden ligt. We zullen de aankomende 4 nachten in Fort Lauderdale verblijven en overnachten en van daaruit deze strandstad en Miami bezoeken.

We checken in een klein boetiek hotelletje in met slechts 16 kamers en een klein zwembad van 10x7 meter, dus groot genoeg. En het is even omschakelen om de slippertjes aan te doen en even een aantal dagen niets te hoeven en geen plan te hebben, want de roadtrip met alle bezichtigen zit er op. De hele middag verblijven we bij het zwembad om te genieten van de rust en de zon, want die schijnt volop. De voorspellingen waren minder maar het schijnt dat dat altijd zo is en dat er altijd door de hitte regen voorspeld word, maar dat het eigenlijk nooit valt.

De avond shoppen we in de shopping mall The Galleria en eten we de lekkere sizzling plates van Denny’s, het diner restaurant waar je altijd gewoon lekker eet. Daarna lopen we nog even een winkelstraat door en besluiten we om nog lekker een avond duik te maken in het zwembad die verwarmd is en waar we helemaal alleen zijn onder de sterrenhemel en op de achtergrond lekkere 80’s muziek. Een goed begin van het laatste deel van onze vakantie.

Dinsdag 12 juli 2022

Geen wekker, geen haast, niets hoeven... zullen ze dit bedoelen met vakantie? We blijven lekker wat langer liggen en zoeken dan het ontbijt op wat bij dit hotel erbij zit. Wat fruit, yoghurt, koffie en thee op de binnenplaats terwijl je rustig met andere gasten praat en wakker wordt. Wel is het al heel warm en vochtig, het vocht wat er met de koffie en thee naar binnen ging kwam er uit onze poriën als zweet meteen uit. Dan nog maar een keer douchen en ons aankleden voor aan dagje Fort Lauderdale.

Tegen 11 uur (voelt laat) rijden we richting het strand van Fort Lauderdale en dat is echt heel lang. We zijn hier al twee keer geweest maar het is eigenlijk niets veranderd ten opzichte van de laatste keer. De sfeer is nog steeds fijn en de stranden breed.

We lopen heerlijk over het strand met de voeten door de zee en je ziet overal schildpadden nesten die met linten zijn afgezet. Die komen over een tijdje uit en zijn beschermd. Zo lopend op het strand komen we echt tot rust en kunnen we terug kijken op weer een prachtige roadtrip.

Na twee uurtjes lopen eten we een broodje met een smoothie bij het strand en zoeken daarna de auto op en gaan weer shoppen bij Sawgrass Mills, een outlet shopping mall op ongeveer 30 minuten rijden. Deze Mall is echt heel groot met veel winkels en we shoppen weer genoeg.

Rond een uur of 18:30 uur rijden we terug naar ons hotel en frissen ons op om even wat te eten en te drinken en voor de rest houden we een rustig avondje. Eigenlijk zit alles wel in deze reis, Steden, natuur, wildlife, pretparken en nu relaxen bij strand en zwembad.

Woensdag 13 juli 2022

Als we dachten dat de vakantie al wat had gebracht met gedoe zoals de inbraak, vannacht was het weer onrustig en hebben we voor het eerst in ons leven 911 moeten bellen voor een andere gast.

Onder ons verbleven twee gasten die tot 02:00 uur buiten bleven praten, ik ben daar door heen geslapen maar Mart niet. Ook hoorde Mart rond 02:00 uur de buurman schreeuwen en bonken maar daarna was het stil. Tegen 05:00 uur werd er keihard op onze deur gebonkt en tegen het raam. We roepen nog boos dat ze bij de verkeerde kamer zijn, maar de man blijft bonken en roept Help! Als we opstaan en naar buiten kijken zit onze buurman voor onze kamer in elkaar gezakt. Hij verteld flauw te zijn gevallen en dat hij een pacemaker heeft en pijn heeft in zijn heup. Mart houdt z’n hand vast en hij trilt helemaal en is zeiknat van de zweet. We bellen 911 en in tien minuten tijd staat er een ambulance, politie en een brandweerwagen en wordt Paul (onze buurman) meegenomen. Wat erg voor hem en wij klaar wakker.

Nu heeft Mart ook al een twee dagen last van steken en druk op zijn borst dus als we na nog twee uurtjes indommelen bij het ontbijt zitten besluiten we vandaag een zwembad dag te doen. Vanavond gaan we ook namelijk naar een voetbal wedstrijd uit de MLS, Inter Miami tegen Philadelphia. Iets waar we naar uit kijken.

Daarna worden we gevraagd om te kijken bij onze auto, omdat er bij 1 van de gasten is ingebroken... Het zal toch niet... gelukkig voor ons was het alleen de auto van de andere gast, maar jeetje wat een gedoe en stress toch weer. Het blijft raak lijkt wel...

Tot 13:00 uur liggen we bij het zwembad en halen daarna lunch bij de supermarkt. We nemen yoghurt, vers fruit, cruesli en verse sapjes. Heerlijk!

Het wordt eentonig maar daarna toch maar weer bij het zwembad gaan liggen en genoten van de zon en het praten met andere gasten. In zo’n klein hotelletje is dat veel sneller als bij een groot hotel of dan bij een motel.

Tegen 17:30 uur rijden we naar het stadion van Inter Miami, dat ondanks de naam in Fort Lauderdale ligt. Het parkeren kan alleen met een mobiel met internet en dat hebben we niet. Gelukkig wil een aardige man voor ons betalen en wij geven hem contant het geld. Het lopen naar het stadion is slechts 2 minuten en eerst gaan we het stadion rond, wat niet zo groot als de Arena is.

Om het stadion heen kun je allemaal spelletjes doen en winnen we een shirt van Inter Miami. Dan eten we een hotdog met wat drinken. Goedkoop is het niet, parkeren 25 euro en voor de hotdogs en drinken mogen we iets meer dan 30 euro afrekenen...

na dit nemen we plaats op onze stoelen en zien we Inter Miami met 1-2 verliezen. Het niveau was niet heel hoog maar het was wel weer een nieuwe ervaring van een voetbalwedstrijd in het buitenland welke we niet hadden willen missen.

Donderdag 14 juli 2022

Ook vandaag is het weer relaxed wakker worden en na het ontbijt op de binnenplaats en het opfrissen is het vandaag Miami Time. De stad van Martin...

Rond 11:00 uur komen we aan bij Ocean Drive en parkeren we de auto twee straten verder en lopen we Ocean Drive op. Nu is het dus 11 jaar geleden dat we hier voor het laatst waren, maar wat hebben ze Ocean Drive mooi opgeknapt. Het is nu een 1 richtingsweg geworden met veel ruimte voor fietsers en voetgangers. Ook de hotels aan Ocean Drive en aan Collins Avenue (straat achter Ocean Drive) zijn allemaal opgeknapt en weer helemaal in de Art Deco style, wat hier in South Beach te vinden is.

We lopen heerlijk Ocean Drive af en daarna via het strand weer terug. Het strand van Fort Lauderdale is heel lang, en het strand van Miami is heel breed en er staan fantastisch mooie strandwacht huisjes in de mooiste kleuren. Als we zo lopen herkennen we nog veel en zweten we peentjes van het lopen en de hitte. Na een lekkere smoothie lopen we nog door Collins Avenue waar we nog wat shoppen en zoeken dan verhit de auto weer op en stellen deze in op Dolphins Mall. We willen namelijk gaan lunchen bij The Cheesecake Factory en daarbij is Dolphins Mall 1 van de grootste winkelcentra die er hier is. Het is wel gelijk een late lunch want rond 14:30 uur zitten we pas te genieten van allebei een lekker grote punt Cheesecake. Lekker lunchen met Cheesecake en calorieën, nu het nog kan.

Als we tegen 16:30 uur uitgeshopt en geluncht zijn rijden we terug naar ons hotelletje en gaan we nog even zwemmen. Niets zo lekker als een frisse duik na een lekkere dag in het avond zonnetje.

Omdat het de laatste avond in Fort Lauderdale is, gaan we vanavond wat drinken en eten bij een leuke tent met live muziek. Een man zingt alles wat aangevraagd word, terwijl wij genieten van de gezelligheid en een lekkere hamburger. Als de klok 23:00 uur aangeeft zoeken we de uitgang op en rijden we terug naar onze kamer en kijken we nog even tv. Morgen de laatste volle dag van deze vakantie, welke wederom in Miami zal zijn.

Vrijdag 15 juli 2022

Laatste volle dag... wat is het omgevlogen en snel gegaan. We ontbijten, douchen en pakken alles weer in en nadat de wagen weer is volgeladen rijden we weer naar Miami. Hier zullen we vanavond ook overnachten zodat we dichtbij zijn om zaterdag vanaf Miami International AirPort te vertrekken.

Vandaag beginnen we bij de wijk Wynwood in Miami waar we ongeveer 11:30 uur aankomen. In deze wijk zit Wynwood Walls, dit is een buiten museum waarbij de grootste kunstenaars in graffiti en Street art hun kunsten laten zien en hun kunsten bewonderd kunnen worden. Als we er aankomen eten we eerst wat bij een bakkertje en lopen we voordat we Wynwood Walls ingaan de wijk rond. De hele wijk is namelijk vol met graffiti en de 1 nog mooier dan de ander. Echt op elke hoek van de straat zie je graffiti en deze wijk is echt gaaf. We zijn ook niet de enige die alles bekijken hier.

Als we ook Wynwood Walls door zijn met ook heel gave graffiti’s zoeken we de auto op en rijden we naar de volgende wijk die we willen zien en ervaren, Little Havana.

Laten we maar zeggen dat we ook hier een heel goed en gezellig gevoel hebben. Als Cuba net zo is, dan hebben we een bestemming erbij. Alles in deze wijk en vooral SW 8th Street, wat ook wel Calle Ocho wordt genoemd is het hart van Little Havana.

In deze straat staan straatartiesten te zingen en hoor je Cubaanse muziek. Ook zie je overal sigaren winkels en de vlaggen van Cuba. Je hebt zelfs een heel plein met een domino park, het spel wat veel Cubanen op straat spelen. Het blijft uniek dat in een stad als Miami dan in 1 keer alles Cubaans is in een wijk.

Hierna rijden we naar ons hotel bij het vliegveld en checken we in. Even uitrusten van de dag alvorens we weer terug gaan naar hartje centrum voor de laatste avond van onze vakantie. Deze willen we gaan houden bij Lincoln Road Mall. Een straat met winkels en in het midden daarvan allemaal restaurants en gezellige muziek. We eten bij Taverna waar ik een Pizza en Mart spaghetti eet, terwijl we genieten van het eten, de muziek en de langs lopende mensen. Ook hebben we het over de afgelopen drie weken.

Als laatste lopen we naar Ocean Drive, wat in het donker zeer gezellig is met alle neon hotels en daarbij allemaal restaurants en barretjes. We maken wat foto’s en lopen heel Ocean Drive heen en weer en drinken nog wat op een terrasje als we om 23:00 uur terug lopen naar de auto en naar het hotel rijden in het donker. We verlaten South Beach en rijden richting het vliegveld als we over de brug in het donker de verlichte skyline van Miami zien en daarmee een mooi einde hebben van een mooie, gave maar ook bewogen roadtrip door ons geliefd Amerika.

En dan is de vakantie ten einde en zullen we morgen terug vliegen naar huis. Terug naar onze veilige haven, al weten we niet wat ons te wachten staat als we thuis komen met de inbraak.

Het waren drie fantastische weken waarin we van Chicago via de muzieksteden naar Florida zijn gereden. Iets meer dan 5600 kilometer hebben we gereden en wat hebben we veel gezien en meegemaakt. Veel steden die we nog niet konden, veel plezier in de avond in de muzieksteden, wildlife en afgesloten in super Florida met de pretparken en het heerlijke strandleven.

Ook zijn we in het midden dus geraakt door de inbraak, maar zijn we door gegaan en konden we het nog best goed loslaten en genieten. Genieten van het samen zijn, Amerika en weer echt te reizen.

Iedereen bedankt voor het volgen, jullie super leuke en lieve reacties, en wie weet uit welk land we de volgende vakantie mogen bloggen aan jullie, maar voor nu....

We are Coming Home!

Veel liefs van de reisjunkies Johan en Martin

I’ve been stuck in Motion

Moving too fast

Tryna catch a moment but it slips through my hands

All is see are long days and dark nights

I’m lost without you, but I’m on my way

So hold tight

I’m coming home tonight

Coming Home - Sheppard

• 16 Juli 2022 - 06:33

Lindsey Harm:

Super leuk om te lezen hoe jullie het gehad hebben. Veilige reis terug en de groetjes en een dikke knuffel van ons en Féline uit het warme Spanje

• 16 Juli 2022 - 07:39

De Haronsel( Reisballetjes):

Nou, gelukkig een rustige laatste week voor jullie ( hadden jullie ook in Scheveningen of knokke kunnen doen) maar dat daar gelaten.
    Gewoon even lekker tot rust komen, met een bijna overleden buurman en het nieuws dat er was ingebroken in de auto na natuurlijk.
    Hebben jullie gespaard voor het overgewicht aan teveel gekochte souvenirs en teveel aangekomen aan eten te betalen.

Mannen goeie thuisreis en even bidden dat als jullie terug zijn de bagage ook is aangekomen.
    Hopelijk voor jullie is de schade thuis te overzien.

Het was weer leuk om alles te lezen, al is de actie er een beetje uit, maar ja jullie worden ook een jaartje ouder he.

O ja, wij zijn nog een weekje bezig ( wat is het fijn om met pensioen te zijn.)

• 16 Juli 2022 - 08:21

Tim Sandy Jesper Celine En Mauro:

Hey lieffies wat fijn dat jullie ondanks alles toch nog hebben weten te genieten.Wat is het snel gegaan allemaal.Een hele veilige terugreis en doe voorzichtig xxx van ons

• 16 Juli 2022 - 11:40

Stefan En Rebecca:

Hi lieffies,

Wat een avonturen weer!
    Allereerst bedankt voor net zingen. Jullie weten dat mijn verjaardag nooit compleet is zonder jullie live versie van happy birthday!
    Als we lezen over Sawgrass en Dolphin mall zien we jullie al helemaal lopen én willen wij ook weer terug. Heeeerlijk shoppen in Amerika. Gelukkig hebben jullie die speciale krimpkoffer bij je, anders had het nooit gepast…
    Lekker hoor, 911 bellen voor de buren… pfff. Een mens maakt wat mee. Gelukkig niet voor jullie zelf!
    The Cheesecakefactory…. Hmmm…. Hadden jullie keuzestress welke jullie moesten nemen?
    Nou mannen, een goede reis terug. En succes bij thuiskomst…. We bellen snel xxxx

• 16 Juli 2022 - 16:18

Marloes Van Gaal:

Wederom een mooi reisverslag en het geeft ons een inzicht in de leuke steden die Amerika heeft. Dit land staat nog altijd hoog op mijn verlanglijst dus wie weet ooit...
    Veilige terugreis!

• 17 Juli 2022 - 06:48

Ger:

Het was fijn om dit reisverslag te lezen, komt natuurlijk ook omdat Johan bijna ALLES nauwgezet omschrijft zodat je het gevoel hebt dat je bij jullie in de auto zit. Als ik zo lees hebben jullie idd ; veel gereden, veel gedaan , veel gegeten maar weinig bewogen dus als jullie weer thuis zijn dan ……….. ! Veilige thuisreis en ik hoop dat het mee valt als jullie weer in jullie huis zijn? Mvg Ger

• 17 Juli 2022 - 11:20

Ester:

Ik heb genoten van je verslagen, nu weer terug in het ritme van NL, jullie treffen het met het weer....bloedheet wordt het. Zie je snel, hoef niet meer te vragen hoe het is geweest.....Denk dat er een paar blij zijn als je er weer bent haha.

• 18 Juli 2022 - 20:39

Yvonne:

Ik heb jullie verslag nu pas kunnen lezen en wat een roller coaster van een vakantie is het geweest. Jullie kunnen niet zeggen dat jullie niets hebben meegemaakt. Ik hoorde dat jullie goed thuis zijn gekomen en morgen nog van alles moeten regelen vanwege de inbraak. Sterkte daarmee en ik spreek volgende week Martin wel weer. Gezellig hoor. En Johan bedankt voor je mooie reisverslagen. Het was geweldig leuk om ze te lezen en hopelijk hebben jullie niet te veel last hebben van een jetlag. Dikke kus van mij.